Diumenge, 19 de gener de 2025
És notícia

VÍDEO | Rescaten a dos excursionistes desorientats a una zona de difícil accés de Montserrat

Avatar photo
Els Bombers van necessitar escalar per accedir al lloc on s’havien resguardat els dos muntanyistes

Els Bombers de la Generalitat van emprendre ahir a la tarda la recerca i rescat de dos excursionistes que es trobaven desorientats a la zona de la Cova Gran, de Collbató. Aquesta zona a escassos 40 minuts de Barcelona situada al Parc Natural de Montserrat és un espau protegit des del 1987 i molt visitada pels excursionistes de la zona.

L’avís va arribar a les autoritats a les 18:31 hores informant que els excursionistes havien sortit del camí i no l’havien aconseguit trobar. Amb la nit a sobre, van decidir esperar a una zona rocosa de difícil accés.

Els excursionistes van ser evacuats amb corda i arnès de la zona rocosa

Després de la recerca, els Bombers de la Generalitat els van localitzar. Tot i això, la zona on es trobaven va obligar els efectius d’emergències a pujar escalant per aconseguir realitzar el rescat. Finalment, els excursionistes van ser evacuats de la zona amb cordes i arnès i no van presentar lesions.

El Grup de Recolzament d’Actuacions Especials dels Bombers de la Generalitat va ser activat per acompanyar a les tres dotacions que van mobilitzar. Per sort, tot va quedar en un ensurt pels excursionistes que no van patir lesions.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Mor Mossèn Xavier Fort, fill predilecte de Tarragona des del 2023

Notícia següent
basquet vilafranca

Vilafranca del Penedès serà Ciutat del Bàsquet Català 2025

Notícies relacionades