El passat 16 d’abril, els Mossos d’Esquadra van procedir a la detenció d’un home de 30 anys a la localitat d’Arenys de Mar, acusat d’haver agredit sexualment i intentat assassinar una dona que havia conegut mitjançant una aplicació per a cites. Aquesta actuació policial és fruit d’una investigació oberta des de mitjans del mes de febrer.
L’origen del cas es troba en l’ingrés hospitalari en estat crític d’una dona a l’UCI d’un centre mèdic situat a Badalona. La pacient presentava lesions greus, entre les quals s’incloïen múltiples fractures i signes compatibles amb una agressió sexual violenta.
Mètodes utilitzats pel presumpte agressor
Segons les dades recollides pels investigadors, el detingut feia servir diversos perfils falsos en diferents plataformes digitals per establir contacte amb dones. Un cop aconseguida la confiança, exercia pressions econòmiques sobre les víctimes, extorsionant-les i aconseguint diners mitjançant amenaces. A més, progressivament aïllava la víctima del seu entorn familiar mentre la sotmetia a abusos tant físics com sexuals.
Procediment judicial i detenció
Amb tota la informació recaptada durant les indagacions, els agents van poder identificar el sospitós. L’autoritat judicial va emetre una ordre de cerca i captura atesa la gravetat dels fets i els antecedents penals del detingut als Estats Units per actes similars.
El dia 16 d’abril es va materialitzar la seva detenció. Posteriorment, va ser posat a disposició dels jutjats pels presumptes delictes següents: temptativa d’assassinat, detenció il·legal, agressió sexual, infraccions contra la integritat moral i extorsió.
El magistrat responsable va ordenar l’ingrés immediat a presó preventiva per garantir el correcte desenvolupament del procés penal.
