Diumenge, 18 de maig de 2025
És notícia

Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor oferiran el seu servei a 62 municipis barcelonins

Avatar photo
A partir de l’abril, els ciutadans que de municipis que no disposen d’aquest servei municipal podran presentar les seves consultes i reclamacions gratuïtament.  

Les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona visitaran durant el mes d’abril 62 municipis barcelonins que no compten amb un servei municipal de consum, per facilitar que els veïns puguin presentar-hi les seves consultes i reclamacions gratuïtament. Les unitats passaran al llarg del mes per les comarques de l’Alt Penedès, Anoia, Bages, Baix Llobregat, Berguedà, Garraf, Lluçanès, Maresme, Moianès, Osona, Vallès Occidental i Vallès Oriental.

Les UMIC permeten als ciutadans conèixer i exercir, des de la proximitat, els seus drets com a consumidors. També faciliten material informatiu i consells sobre alguns dels temes més consultats pels ciutadans, per exemple com estalviar en les factures d’aigua, gas i electricitat, o les clàusules en contractes hipotecaris, telecomunicacions i empreses de telefonia mòbil.

Les UMIC formen part del programa de l’Oficina Provincial d’Informació al Consumidor (OPIC) del Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona. El seu equip tècnic dona resposta a les consultes i reclamacions que hi fan directament els ciutadans de manera presencial i també atén immediatament les consultes que es trameten telemàticament mitjançant la Bústia del Consumidor, situada a cadascun dels més de 200 ajuntaments adherits a aquest servei.

Des del passat febrer, les UMIC també ofereixen arreu del territori el servei d’atenció directa Fem-ho Fàcil!, que ajuda la ciutadania de manera personalitzada en qüestions diverses com ara fer tràmits electrònics, cercar informació pública en el Portal de Transparència o presentar sol·licituds d’accés a la informació pública, amb l’objectiu d’apropar l’administració digital a les persones, promoure l’accés de tothom als serveis digitals i facilitar la cerca d’informació pública.

Consulta aquí el calendari de visites de les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC) del mes d’abril.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
tarragona carrer pere martell

Intoxicació per monòxid a Tarragona: Quatre afectats, entre ells un menor

Notícia següent
FEST 07 Pilar Bosch

La cultura popular i urbana brilla al FEST 07 de Lleida

Notícies relacionades