UGT considera un "atac directe" al dret de vaga dels treballadors de l'aeroport els serveis mínims exigits

La protesta començarà aquests 15, 16 i 17 d’agost i es repetirà dimecres, dijous, dissabte i diumenge fins al 31 de desembre

14 d'agost de 2025 a les 12:33h

El sindicat UGT ha denunciat que els serveis mínims de l’aturada parcial de la plantilla d’Azul Handling, que ofereix el servei de terra de Ryanair, són “abusius”, “desproporcionats” i un “atac directe” contra el dret de vaga. El govern espanyol ha decretat uns serveis mínims a l’aeroport del Prat per la protesta que comença aquest cap de setmana de més del 76% en les rutes a les illes, del 62% en operacions internacionals o de més de 5 hores i del 40% en rutes peninsulars curtes, uns percentatges que, segons els treballadors, “neutralitzen pràcticament l’impacte dels aturaments”. El sindicat considera aquesta decisió “inacceptable” i anuncia que explorarà “totes les vies legals” per impugnar la resolució davant els tribunals.

La protesta començarà aquests 15, 16 i 17 d’agost i es repetirà dimecres, dijous, dissabte i diumenge fins al 31 de desembre.

Als aeroports de Girona i Reus, els serveis mínims seran del 83% en els vols que tenen com a destí illes, del 61% en les operacions internacionals o de més de 5 hores i del 35% per la resta de vols.  

El sindicat lamenta que aquests serveis mínims “no es limitin a l’imprescindible”, i afirmen que poden “impedir que la vaga tingui l’efecte necessari davant la situació actual de la plantilla a l’empresa”.

L’aturada d’Azul Handling coincideix amb la d’una altra empresa que ofereix el servei de terra a l’aeroport del Prat, el grup Menzies, que a Barcelona, Palma, Màlaga, Alacant i Tenerife Sud per companyies com Avianca, American Airlines, EgyptAir, Aer Lingus, Wizz Air i Transavia. Les dues vagues són d’àmbit estatal.

Sindicats i empresa es van reunir en tots dos casos la setmana passada al Servei Interconfederal de Mediació i Arbitratge i encara no hi ha cap data programada per tornar-se a trobar.

El servei de handling s’encarrega de tasques com l’assistència als passatgers, equipatges, de la càrrega, de les operacions de pista o de combustible i lubricant.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit