Treballadors d'una multinacional sueca denuncien desenes d'acomiadaments encoberts a Catalunya des de fa un any

El sindicat CGT ha declarat una vaga per denunciar la desaparició d'un quart de la plantilla

logo ACN
07 de juliol de 2026 a les 09:32h

Els treballadors de les oficines d'H&M han convocat vaga aquest dimecres per protestar contra la pèrdua de 59 llocs de feina. El sindicat CGT denuncia que el setembre passat hi havia 195 empleats i avui dia en queden 136, de manera que ha "desaparegut" gairebé una quarta part de la plantilla.

ACOMIADAMENTS 'EMMASCARATS'

En un comunicat, la CGT diu que tot plegat s'ha "emmascarat en baixes voluntàries i acomiadaments disciplinaris" amb cartes a la plantilla, el que assegura que és una "tàctica molt utilitzada en les empreses com a alternativa a plantejar un ERO".

També carrega contra "l'empitjorament" de les condicions de treball. L'aturada està convocada les 24 hores i el sindicat també ha anunciat una concentració davant l'empresa, al carrer Selva de Mar 131.

Les oficines d'atenció telefònica de la companyia fast-fashion a Barcelona estan externalitzades a la nord-americana Concentrix. La CGT, únic sindicat present a l'empresa, denuncia que la companyia no es vol reunir presencialment amb el comitè.

Sobre els autors
marc pascual
Marc Pascual Garsaball
Veure biografia
logo ACN
ACN
Veure biografia
El més llegit