Un tram de la xarxa tramviària s’unifica

Es busca una ciutat més sostenible, més saludable, més amable i millor connectada

L’Ajuntament de Barcelona i l’ATM, a través de BIMSA, han tret a licitació la redacció del projecte executiu de la segona fase de la connexió del Trambaix i el Trambesòs per implantar una xarxa tramviària unificada en el tram comprès entre Verdaguer i Francesc Macià, per un pressupost de 914.397,05 € (IVA inclòs).

El projecte inclourà la part de xarxa tramviària, a càrrec de l’ATM amb un pressupost de 460.454,07 € (IVA inclòs), i la de reurbanització de l’avinguda Diagonal, a càrrec de l’Ajuntament de Barcelona amb un pressupost de 453.942,98 € (IVA inclòs).

Es tracta del primer tràmit per fer realitat la segona fase de la connexió de les xarxes tramviàries i completar així la implantació d’una xarxa tramviària unificada. La licitació es fa en paral·lel a l’execució de la reforma de l’avinguda Diagonal i la xarxa de tramvia entre Glòries i Verdaguer que ja s’està duent a terme.

L’inici de la tramitació del projecte executiu suposa un pas endavant que ha de permetre encadenar les obres de la primera fase amb les de la segona fase, de manera ininterrompuda. D’aquesta manera també es dona compliment al Conveni de Col·laboració entre l’Ajuntament de Barcelona i l’ATM signat al primer trimestre del 2021 en el qual es va acordar finalitzar i aprovar els projectes necessaris per a l’execució de la Fase 2 de la xarxa tramviària unificada.

La connexió del Trambaix i el Trambesòs, a més d’implantar la xarxa tramviària, ha de possibilitar continuar la reforma de l’avinguda Diagonal, amb l’objectiu d’ordenar la mobilitat prioritzant la seguretat dels vianants i dels ciclistes, i donar als ciutadans més espai per al passeig a peu ampliant les voreres.