La connexió del tramvia entre Glòries i Verdaguer fa un pas més per unir les dues zones de la ciutat. Avui s’ha dut a terme la darrera soldadura entre el Carrer Cartagena i Verdaguer. El director de l’àrea de Mobilitat de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de Barcelona, Lluís Alegre, i l’enginyer en cap de l’Ajuntament de Barcelona, Oriol Altisench han explicat els detalls de l’obra ferroviària. “Estem en un punt molt avançat. L’obra ferroviària es troba en el 70% d’execució i l’organitzadora al voltant del 85%”, ha detallat Oriol Altisench. De fet, si hi hagués energia elèctrica, els combois ja podrien circular en aquesta zona.
La col·locació i instal·lació de les vies va començar al febrer i, nou mesos després, s’ha culminat un dels punts clau per la unió de les dues zones de la ciutat. Segons ha expressat Altisench, “a principis de febrer els cotxes ja podran circular pels laterals perquè les voreres ja estaran construïdes”. En tot cas, la construcció de la infraestructura ferroviària s’allargarà durant el primer trimestre. Després, es duran a terme les primeres proves de circulació.
No serà fins al segon trimestre de l’any – començament de la primavera – que es donarà per finalitzada la instal·lació ferroviària. Després, es duran a terme les primeres proves de circulació. Els responsables municipals no han acabat d’especificar la data final de la unió sencera, que consisteix a connectar Verdaguer amb Francesc Macià. “El projecte seguirà la planificació prevista”, han expressat ambdós.