Diumenge, 27 d'abril de 2025
És notícia

TMB posa en servei un nou bus d’hidrogen, el primer de la V19

Avatar photo
Amb el bus que presentem avui, ja hi ha 9 vehicles d’hidrogen circulant a la xarxa de bus de TMB i en els pròxims mesos arribaran la resta fins que la flota sumi un total de 46 busos d’hidrogen
TMB

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha posat en servei els darrers dies un nou bus d’hidrogen i, en aquesta ocasió, l’ha incorporat a la V19, tot i que es podrà veure circulant també a altres línies segons les necessitats del servei. Fins ara, els 8 vehicles d’hidrogen dels que disposava la companyia circulaven a l’X1.

Aquest novè bus en circulació és el primer de la compra de 36 autobusos d’hidrogen de 12 metres que es va adjudicar a l’empresa Solaris Bus Ibérica per un total de 23.796.000 euros (model Urbino 12 H2). Aquesta adquisició va ser la més important de vehicles d’hidrogen de TMB i és finançada pel Ministerio de Transportes y Movilidad Sostenible, en el marc del Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia – Next Generation.

A més dels 36 autobuses de 12 metres, TMB incorporarà 2 vehicles articulats del mateix fabricant, que seran els primers articulats d’hidrogen a circular a tota Espanya. En aquest cas, l’encàrrec es va adjudicar per un preu d’1.799.800 euros i compten amb la subvención del projecte JIVE2 (el projecte europeu per impulsar l’hidrogen com a energia neta que mogui el transport públic a Europa), on TMB és l’operador que representa Espanya. El projecte JIVE ha desplegat 298 vehicles d’hidrogen i 20 estacions de recàrrega d’hidrogen en 6 països de la UE.

La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha explicat que a finals d’aquest 2024, TMB comptarà amb 46 vehicles d’hidrogen que, sumats als 196 elèctrics, “permetran tancar l’any amb un 25% de la flota de bus de vehicles zero emissions” i ha recordat que “TMB va ser pionera ja fent circular el primer bus d’hidrogen a Espanya i segueix fent una aposta clara per l’hidrogen”. Cal recordar també que la primera planta d’hidrogen d’ús públic a Espanya va ser la de TMB i Iberdrola.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
seminari_internacional

Granollers busca 10 joves entre 18 i 21 anys per participar en un projecte europeu Erasmus+

Notícia següent

Escaldes-Engordany convertirà Cal Paleta en un espai per a l’art ciutadà

Notícies relacionades