TMB obre una nova botiga física amb marxandatge del bus i del metro de Barcelona

La botiga comercialitza marxandatge relacionat amb el metro i l’autobús i funcionarà amb horari ampli durant els dies feiners i dissabtes

15 de desembre de 2025 a les 14:23h

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha inaugurat aquest dilluns al matí una nova botiga presencial situada a l’intercanviador de la parada Sagrada Família del Metro de Barcelona. Durant la roda de premsa d’obertura, la presidenta de TMB, Laia Bonet, ha destacat que aquest nou espai neix per respondre a una demanda directa dels usuaris del transport públic.

Segons Bonet, la botiga ofereix productes amb temàtica vinculada als serveis de bus i metro, com ara dessuadores, tasses, llibretes i samarretes. A més, ha anunciat que estan estudiant ampliar aquesta iniciativa obrint un segon establiment similar. També s’està treballant perquè aquests articles estiguin disponibles properament a través d’una plataforma en línia.

Aquesta obertura se suma a la botiga que ja gestiona TMB a l’estació de Catalunya, on es comercialitzen productes associats als serveis turístics. En relació amb aquesta nova iniciativa, Bonet ha afirmat que es tracta d’un "primer tast" per explorar el funcionament i la resposta del públic envers la venda d’aquests articles.

L’horari previst per al nou punt de venda serà els dies laborables i dissabtes des de les 10 h fins a les 14 h, així com des de les 16 h fins a les 20 h. Els diumenges i vigílies festives obrirà únicament al matí, entre les 10 h i les 14 h. Durant el període nadalenc, la botiga romandrà tancada els dies 25 i 26 de desembre, així com l’1 i el 6 de gener.

TMB ja havia comptat anteriorment amb una botiga física entre finals dels anys vuitanta i principis dels noranta ubicada a l’estació Universitat. Aquell establiment també va funcionar com sala d’exposicions i oferia productes relacionats no només amb el metro sinó també amb el tramvia blau o el telefèric en aquella època.

D’altra banda, Laia Bonet ha remarcat que aquest projecte pretén reforçar “un vincle” emocional entre els ciutadans i el transport públic mitjançant objectes quotidians que portin impresa la imatge del servei. En paraules seves: "És una resposta clara a una demanda dels usuaris del transport públic".

A més, en qualitat de primera tinenta d’alcalde de Barcelona, Bonet ha posat en valor que aquesta botiga permet expressar “el sentiment d’orgull pel transport públic”, que situa Barcelona com un referent europeu pel seu nivell “de qualitat i accessibilitat”. Segons ella, el sistema forma part del “paisatge vital” barceloní: molts ciutadans mantenen segurament alguna “connexió emocional” amb determinades línies o estacions.

Sobre l'autor
Adrià Torres foto
Adrià Torres
Veure biografia
El més llegit