Aquest matí, dos vehicles han protagonitzat un tiroteig en plena via pública al municipi d’Esparreguera, segons ha informat TV3. Afortunadament, no s’han registrat ferits i, de moment, tampoc hi ha detinguts.
Els Mossos d’Esquadra de la regió sud han iniciat la investigació per identificar els conductors implicats i aclarir els motius de l’enfrontament.
L’incident s’emmarca en un augment preocupant de la violència armada a Catalunya durant el 2025. Segons dades dels Mossos d’Esquadra, durant els primers deu mesos de l’any s’han registrat almenys 23 tiroteigs, superant la totalitat dels casos del 2024. La majoria d’aquests episodis estan relacionats amb ajustos de comptes eenre bandes vinculades al narcotràfic.
El Ministeri de l’Interior confirma que els tiroteigs han crescut un 23 % respecte a l’any anterior, passant de 69 casos el 2023 a més de 80 estimats per a finals del 2025. Les autoritats alerten sobre la proliferació d’armes il·legals i la “professionalització” de certs grups criminals, especialment aquells implicats en plantacions de marihuana i tràfic de drogues.
Els investigadors continuen treballant per determinar responsabilitats i prevenir futurs incidents a la regió.