Terrorisme a Badalona: L'Audiència Nacional investiga l'atac al Màgic

L'Audiència Nacional ha acceptat el cas d'un atac al centre comercial Màgic després de veure indicis de possible terrorisme

19 d'abril de 2024 a les 13:32h
Actualitzat: 16 de desembre de 2025 a les 14:02h

La Fiscalia de l'Audiència Nacional s'ha posicionat favorablement a acceptar la competència del cas de l'atac d'un home al centre comercial Màgic de Badalona. Segons ha indicat aquest divendres, fa aquest pas després de la inhibició del jutjat d'instrucció 4 de Badalona per un presumpte delicte de terrorisme en l'atac viscut en un restaurant el passat 27 de març.

Com recorda el ministeri públic, el presumpte autor, ara en presó provisional, que va entrar en un McDonald's amb una destral “de grans dimensions” i va intentar agredir a diversos clients fins que va ser reduït. Se l'investiga per un presumpte delicte d'integració a organització terrorista a títol individual i en compliment dels postulats de la Gihad.

La setmana passada l'Audiència Nacional va demanar a la fiscalia si veia terrorisme en l'atac, és a dir, si considerava que el tribunal era competent per instruir el cas. L'AN va fer aquest pas en rebre la petició per part del jutjat badaloní, que demanava desmarcar-se del cas en considerar que els fets podien ser constitutius d'un delicte de terrorisme gihadista.

 
Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit