Dilluns, 17 de juny de 2024
És notícia

Mà dura a Terrassa pels patinets o bicicletes que se saltin la normativa

Avatar photo
L’Ajuntament de Terrassa ha donat a conèixer que ampliarà la prohibició de circular a patinets elèctrics i bicicletes a tota l’illa de vianants
L’Ajuntament ampliarà la prohibició de circular en VMP a 15 carrers més de les àrees de vianants.

Aquest dilluns al migdia, Jordi Ballart; acompanyat del tinent d’alcalde de Territori i Sostenibilitat i regidor de Mobilitat, Xavier Cardona; i de la regidora de Via Pública i Seguretat, Patrícia Reche han explicat en roda de premsa les noves mesures que l’Ajuntament implantarà per tal de reforçar la seguretat i normativa reguladora dels vehicles de mobilitat personal (VMP) a la ciutat.

En un context de creixent descontentament i malestar entre vianants i usuaris de VMP, sumat als accidents viaris cada vegada més habituals, l’Ajuntament de Terrassa s’ha vist obligat a actuar amb contundència i regular amb urgència aquesta situació.

En aquest sentit, l’alcalde Jordi Ballart ha reconegut que “cal fer un pas més i anar més enllà”, motiu pel qual ha anunciat que des del consistori “han pres la decisió d’ampliar els vials on està prohibit circular amb aquests vehicles”.

De fet, segons dades del consistori l’any passat es van interposar més de 1500 multes a VMP; i enguany ja en són 547.

Més de 1500 multes a patinets elèctrics i bicicletes

Així doncs, d’entre els carrers que s’afegeixen a la prohibició hi consta el carrer del Vall, el raval Montserrat, el carrer Major, el tram del passatge gaudí, el carrer Unió, la Plaça Vella, el Passeig comte d’Ègara, la Font Vella, el Carrer Cardaire, el carrer de la Palla, el carrer Gavatxons, el carrer de les parres, el d’Iscle Soler, el carrer de Baix i el Passeig Bastard.

El criteri per tal que un carrer se sumi a la prohibició ha estat segons el regidor Xavier Cardona “incloure els carrers que no tenen una delimitació clara entre calçada i vorera”.

Ballart ha afegit que pròximament “s’implementarà senyalització que indiqui que està prohibit circular en bicicleta o patinet” i que aquesta nova normativa es farà efectiva a partir del pròxim setembre.

“Començarem el nou curs escolar amb aquesta nova mesura i d’aquesta manera, amb més control, però també amb més pedagogia evitarem més accidents i ensurts i podrem posar fi al malestar que ha generat la situació”, ha afirmat Jordi Ballart.

No obstant això, la regidora de seguretat, Patri Reche ha denunciat quelcom que encara suposa una de les principals problemàtiques i que també és extensible a la resta del Vallès: no tenir una norma de rang superior. “Reclamem una norma de rang superior que ens permeti incidir amb més força i acabar amb els buits legals.

Actualment, la normativa estatal està a l’espera d’una reglamentació i desenvolupament. Per això cal avançar en la normativa per acabar amb l’incivisme d’aquest tipus de vehicles”, ha manifestat Reche.

En aquesta direcció, ha detallat que entre les coses que hauria de regular aquesta norma de caràcter superior és “l’obligació de portar una ordenança de responsabilitat civil, quins vehicles circulen per la nostra ciutat i de quina manera”.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Un projecte d’Andorra, seleccionat per als Premis d’arquitectura de les comarques de Girona 2024

Notícia següent

Mor en tallar-se el braç després de discutir amb la dona al Baix Ebre

Notícies relacionades