Dilluns, 17 de febrer de 2025
És notícia

Terrassa impulsa la dinamitzacó del comerç amb “Terrassa Val Molt!”

Avatar photo

L’Ajuntament de Terrassa i la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis de Terrassa impulsen la segona edició de la campanya de dinamització del comerç local ‘Terrassa Val Molt!’, que l’any passat va tenir una gran acollida per part del sector i de la ciutadania, com ho demostra el fet que l’any passat s’esgotessin els vals en els primers quinze dies de la campanya. Enguany es tornarà a oferir a la ciutadania 57.600 vals, per un valor total de 384.000 euros, per gastar en els comerços locals que s’hi adhereixin. 

Les dues institucions reforcen així una iniciativa de dinamització comercial que es va estrenar coincidint amb la campanya de Nadal de 2022, amb l’objectiu de beneficiar tant als consumidors, com als comerços, empreses de serveis i restaurants de la ciutat. 

Per a l’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart: «amb aquesta campanya volem tornar a aportar una injecció econòmica i de moral al teixit comercial local, per dinamitzar-lo i acompanyar-lo en un context de dificultat». L’alcalde ha destacat que «el comerç de proximitat és una aposta de progrés de la ciutat, objectiu compartit amb la Cambra, a qui agraïm la seva predisposició per donar continuïtat a una iniciativa que ofereix avantatges considerables a la ciutadania, però també garanteix que la inversió reverteixi en el propi entramat comercial de la ciutat». 

L’aportació municipal serà de 250.000 euros, destinats a compensar la diferència entre el valor dels vals i el seu preu, i a cobrir les despeses d’organització. La Cambra de Comerç de Terrassa s’encarregarà de la gestió econòmica del programa de descomptes, així com de la coordinació del lloc web, la resolució d’incidències i les relacions financeres necessàries per al correcte desenvolupament de la campanya. 

El president de la Cambra de Comerç de Terrassa, Ramon Talamàs, ha destacat que «seguint els multiplicadors emprats per la teoria i pràctica econòmica, la campanya de vals generarà una activitat comercial captiva de quasi 2 milions d’euros, 7,7 vegades l’aportació municipal. Aquests números no contemplen la satisfacció de la ciutadania i el nostre comerç per la contribució a la socialització que té l’activitat comercial i que cal cuidar al màxim com a ciutat i és amb aquest objectiu que la Cambra activa durant tota la campanya un servei recurrent de guàrdies per possibilitar resoldre ràpidament qualsevol incidència, tot i que l’experiència ens diu que són mínimes gràcies a una complexa organització i suport digital de tots els processos i transaccions, circumstància que lliga amb l’aposta cameral per a la digitalització»

La dinàmica de la campanya serà la mateixa: el valor del val serà el doble del seu preu. Igual que l’any passat, hi haurà vals de 5 i de 10 euros, encara que per adquirir-los es pagarà la meitat. Dels 57.600 vals de compra que s’emetran, 19.200 tindran un valor de 10 euros i 38.400, de 5 euros.

Els comerços i empreses de la ciutat es podran adherir a la campanya a partir del pròxim 24 de novembre. L’adhesió s’haurà de fer de manera telemàtica, a través del web www.terrassavalmolt.cat

Venda de vals, a partir del 4 de desembre

Per a la ciutadania, el programa començarà el 4 de desembre, dia en què s’iniciarà la venda de vals, i s’estendrà fins al 14 de gener de 2024. Es podrà participar de la campanya únicament a través de l’adquisició electrònica de vals per imports de 2,50 o 5 euros, que doblaran el seu valor inicial i es podran bescanviar per productes als centres adherits. Els vals s’hauran de pagar amb targeta de crèdit o dèbit, o també mitjançant Bizum, a través del web de la campanya, i es podran descarregar al telèfon mòbil. 

Un cop el comerç adherit escaneja el codi del document, el seu valor final serà descomptat directament de la compra. Per poder accedir als vals caldrà ser una persona física, major de setze anys i tenir un document d’identitat vàlid, perquè les butlletes seran nominals i intransferibles. Només es podran fer servir una sola vegada i cada usuari podrà beneficiar-se d’un màxim de 30 euros en vals de compra. 

Recordem que a la primera edició de la campanya la ciutadania va adquirir tots els vals emesos, i en va gastar el 98,6% (37.813 de 5 euros i 18.961 de 10 euros) als 214 comerços i serveis que es van adherir en tot el període de vigència de la iniciativa. L’import corresponent als vals que no es van gastar s’ha destinat finançar una acció formativa a disposició del comerç local. Es tracta d’una formació sobre digitalització dels comerços que s’impartirà aquest mes de gener. 

Per sectors, les llibreries adherides al programa van ser les que més vals de descompte van bescanviar, un 17,4% del total. En segon lloc, s’hi trobaven les carnisseries, un 11,1% dels vals, seguit de les botigues de moda, amb un 10,5%, de les sabateries, amb un 10%, i de les botigues de fruita i verdura, amb un 9,3%. 

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Troben el cadàver d’una dona darrere d’un contenidor en un polígon

Notícia següent

Apareix el cadàver d’una dona amb signes de violència en un polígon industrial

Notícies relacionades