Aquest 2024 l'Ajuntament terrassenc ha dut a terme una millora substancial en el servei de neteja de grafits en l'espai públic i tant és així que el pressupost destinat a la retirada de grafitis ha passat de 50 mil a 100 mil euros anuals. En altres paraules, el pressupost s'ha doblat.
En aquest sentit, l'alcalde de la ciutat, Jordi Ballart, anunciava a través de les seves xarxes socials en què es concretava aquest pla de xoc contra els grafitis i, assegurava que "les pintades a l'espai públic els preocupen i hi destinen tots els recursos possibles". A més, afegia que "enguany han creat un equip específic, amb el doble de pressupost, que ha permès millorar el servei".
Per la seva banda, segons explicava el tinent d'alcalde de Territori i sostenibilitat i regidor de neteja, Xavier Cardona, "aquesta problemàtica ha anat en augment a la ciutat i saben que preocupa als veïns i veïnes, que lamenten que l'espai públic i comú s'embruti". Així mateix, afegia que "moltes vegades els grafitis incorporen missatges ofensius, inclús intolerants". Per aquest motiu, el consistori fa temps que actua en contra aquestes pintades a partir d'una nova metodologia de treball.
És important recordar que campanyes com aquestes requereixen una absoluta coordinació amb el cos de seguretat local, ja que són ells qui poden identificar els tags, la qual cosa ajuda a identificar pintades del mateix autor.
Un grafiti suposa un dany lleu al bé d'ús públic, en general, per la qual cosa la sanció corresponent és una multa de fins a 300 € que la Policia Municipal està autoritzada a imposar.
Finalment, és cert que les pintades que es fan en façanes privades la responsabilitat és a càrrec del o la propietària. Per aquest motiu, el mateix consistori ja ha anunciat que treballa per aprovar una nova línia de subvenció de cara al 2025 per tal de facilitar la tasca de neteja de pintades en façanes privades. Una subvenció encara pendent de regular i que anirà en funció de la tipologia de grafiti i de la seva grandària.