Aquesta setmana s’ha obert la inscripció als tallers gratuïts en habilitats i usos digitals per a persones de més de 55 anys, que es duen a terme en el marc de la segona edició del programa Endolla’t. Les persones interessades ja s’hi poden apuntar a l’enllaç https://lh60.cat/projecte-endollat/. Aquesta iniciativa es fa en col·laboració amb les fundacions Mobile World Capital i Pere Tarrés i forma part del projecte L’Hospitalet 6.0 que s’està duent a terme el municipi.
En total, hi ha programades un total de 72 càpsules formatives que tenen una durada de dues hores i es fan en horari de matí —franja de 9 a 12 hores— i de tarda —franja de 16 a 20 hores—, als equipaments següents: Torre Barrina; Centre Cultural Santa Eulàlia; Centre de Formació d’Adults Can Serra; casals de la gent gran de Ca n’Arús, Santa Eulàlia, Bellvitge i El Prado; Biblioteca Central Tecla Sala; Biblioteca Can Sumarro; Biblioteca Josep Janés; Bibliomercat de Santa Eulàlia i Grup de Dones Gornal, entre altres.
El contingut del programa Endolla’t s’ha definit a partir de la identificació d’aquelles necessitats i mancances en les habilitats i usos digitals dels sèniors. Així, la formació consta de 7 itineraris i 37 píndoles temàtiques diferents sobre la configuració del mòbil; la cerca, gestió i anàlisi d’informació i dades; comunicació i socialització; creació de continguts; seguretat, benestar i civisme; apps per a la vida quotidiana, i gestions i tràmits en línia.
Aquest catàleg es completa amb unes xerrades sobre seguretat i responsabilitat en l’ús del telèfon mòbil, compres amb seguretat, chatGPT i les seves possibilitats, IA i les seves aplicacions en la vida quotidiana i fake news, entre d’altres.
No és necessari participar en totes les càpsules formatives. Les inscripcions es formalitzen individualment: cada persona s’apunta al taller que l’interessa.
Per facilitar les inscripcions, a més del formulari web, s’han posat a disposició el telèfon 931205716 i el correu electrònic [email protected].