Dimarts, 13 de maig de 2025
És notícia

Smart Ports: Piers of the Future col·loca el debat sobre innovació portuària

Avatar photo
Els dies 17 i 18 de novembre se celebrarà la segona edició d’Smart Ports: Piers of the Future, una iniciativa del Port de Barcelona en què es mostren al món els avenços en digitalització i sostenibilitat dels ports. Aquest esdeveniment, que compta amb la col·laboració de ports molt rellevants en l’àmbit de la innovació -Anvers, Busan, Hamburg, Los Angeles, Montreal i Rotterdam-, es desenvolupa en el marc de l’Smart City Expo World Congress.
Aquest any, a causa de la situació actual de pandèmia, tant Smart Ports: Piers of the Future com Smart City Expo World Congress tindran lloc en format virtual. El congrés impulsat pel Port de Barcelona, que aquest any se celebra amb el lema ‘Thinking Ahead, Globally.’, ha desenvolupat la seva pròpia plataforma 100% online en la que es podrà seguir l’esdeveniment en streaming.
L’agenda d’aquesta segona edició d’Smart Ports: Piers of the Future inclou temes com: digital playbook, tecnologies innovadores, ciberseguretat, transició energètica, smart piers cities i blockchain, entre d’altres. I es presentaran projectes com ‘Artificial Vision’ (Port de Barcelona), ‘Digital Playbook: Leveraging digital solutions in crisis management’ (Hamburg Port Authority) i ‘Rethinking Port Space: The Port of Montreal’s Digital Twin’ (Port of Montreal).
Com a soci d’Smart City Live 2020, Smart Ports col·labora en un panell en el qual es debatrà sobre les relacions entre smart ports i smart cities. En aquest debat, que se celebrarà el dia 18 de novembre a les 16 hores, participaran Jordi Torrent, director d’Estratègia del Port de Barcelona; Jens Meier, CEO del Port d’Hamburg; Gene Seroka, director executiu del Port de Los Angeles, i Frank Ramirez, Deputy Director – Goods Movement and Sustainable Freight de la Oficina del Governador de Califòrnia.
Mercè Conesa, presidenta del Port de Barcelona, serà l’encarregada de donar el tret de sortida a aquesta segona edició d’Smart Ports: Piers of the Future, el dimarts 17 de novembre a les 11.45 hores. Aquest congrés és, en paraules de la màxima representant del port català, un esdeveniment “molt necessari per afavorir el desenvolupament sostenible i inclusiu dels ports i de l’activitat marítimo-portuària”. Segons Mercè Conesa, “la transformació digital és una eina que ens permetrà assolir els reptes que els ports ens hem fixat en l’àmbit de la sostenibilitat social, ambiental i econòmica, uns reptes que, com no pot ser d’una altra manera, tenen com a guia els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de Nacions Unides”.
Mercè Conesa també ha explicat que el Port de Barcelona treballa per esdevenir “un port intel·ligent i digitalitzat, compromès amb el medi ambient però, sobretot, connectat amb les persones i amb el planeta” i ha deixat clar que “tot el treball i la recerca que fem en aquest sentit l’hem de compartir amb la resta de ports perquè quan parlem de sostenibilitat parlem del futur del planeta, del futur de tothom”.
Els periodistes que vulguin seguir les emissions de l’Smart Ports:Piers of the Future ho podran fer a través del següent link: https://www.smartports.tv/
Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

S’obre el termini de les subvencions per a les AMPAs, entitats esportives i esportistes

Notícia següent

Tremp aposta per Reciclos, el sistema de reciclatge amb recompensa

Notícies relacionades