Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat
La Sindicatura de Greuges de Barcelona ha emès una recomanació perquè es retirin els cartells que prohibeixen jugar a pilota de les places de la ciutat, ja que considera que aquesta restricció pot vulnerar el dret al joc, un dret fonamental per a infants i adolescents, amb implicacions directes en el seu desenvolupament i benestar.
Segons la resolució, aquesta mesura afectaria negativament la capacitat dels joves per gaudir dels espais públics i desenvolupar-se adequadament en un entorn urbà. La Sindicatura, en el seu informe, defensa la necessitat d'aconseguir un equilibri entre els drets dels nens i nenes a jugar i el dret dels veïns a gaudir de descans, destacant que aquest objectiu no es pot aconseguir amb la presència de cartells que limitin el joc a les places.
Tot i que la queixa original s'ha originat per la situació a la plaça del Consell de la Vila, al barri de Sarrià, la Sindicatura proposa que aquesta recomanació s’estengui a tota la ciutat, com a part d’un esforç més ampli per crear una ciutat més jugable. Aquest canvi forma part del Pla del Joc a l’Espai Públic 2020-2030, que promou un model de ciutat en què les places i espais públics siguin zones adequades per al joc i la convivència.
A més de la retirada dels cartells, la Sindicatura suggereix que s'inclogui personal especialitzat o agents cívics per sensibilitzar la ciutadania sobre l'ús responsable dels espais públics, especialment pel que fa a la gestió dels sorolls. Aquests agents podrien ajudar a crear una consciència col·lectiva sobre els drets i deures de la comunitat, promovent una convivència harmoniosa.