El 1965 obria un petit taller d'impremta al centre de Terrassa amb el nom de Publicitària Serafí. Són els “humils inicis” d'una empresa familiar que seixanta anys després s'ha convertit en una de les referents del sector gràfic, que ha fet de la innovació i l'adaptació tecnològica una de les seves banderes.
Kuwait, Congo o Trinidad i Tobago són tres dels països on es veuen les impressions de Serafí Indústria Gràfica. “Pots tenir l'orgull d'arribar als seixanta anys, però l'endemà a les set del matí hi has de ser i lluitar cada dia”, explica Jaume Gázquez, director general i fill dels fundadors. Els germans Can Roca o el Barça són només dos exemples de clients amb qui han treballat.Un aprenent i uns inicis humils
“Van ser uns inicis molt humils”, explica Jaume Gázquez. El seu pare, Serafí Gázquez, havia estat aprenent en una indústria d'arts gràfiques i, de jove, va apostar per iniciar el seu propi projecte. Una figura, la de l'aprenent, en ple risc d'extinció. Era un taller on les impressions encara es feien amb tipus mòbils de plom, on cada peça era una lletra i s'havia de preparar per a cada impressió.
Ja als anys seixanta i setanta la clientela era molt diversa. Un dels primers productes que es feia i que els ha quedat més en el record són els paperets amb els números que es donaven a les consultes mèdiques per saber l'ordre de visita.Jaume Gázquez: "Esforç, constància, treball i fer la feina ben feta"
La gran bandera de Serafí
Gázquez: "Una altra part de l'èxit és la diversificació"
En aquest context, el director general de Serafí assenyala la diversificació com una de les claus de l'èxit: “Toquem gairebé tots els sectors, quan hi ha una crisi en un àmbit, la patim menys”. L'alimentari és un dels puntals, però també treballen amb el sector bancari, d'assegurances, turístic, comerç electrònic...
També en productes: catàlegs, manuals, etiquetes, anuncis, papereria, productes personalitzats de comerç electrònic, embalatges o llibres són només un exemple.De Terrassa al Congo
Serafí treballa per moltes multinacionals, el que els ha portat a viatjar arreu del món. Els seus productes arriben a més de seixanta països com Kuwait, Congo, Trinidad i Tobago, Tailàndia o Turquia. De fet, exporten el 30% de la seva producció. “La clau és ser-hi sempre, no donar-nos mai per satisfets. Lluitar cada projecte i estar al costat dels nostres clients”, emfatitza.
“Darrere de cada client hi ha un somni”, insisteix Gázquez. I amb aquest esperit, que combina l'aposta tecnològica i la vocació de servei, Serafí ha assolit sis dècades imprimint els somnis d'empreses de mig món.