El nou tramvia entre Glòries i Verdaguer ha començat a rodar aquest diumenge amb un balanç positiu entre els usuaris, que celebren una millora en la rapidesa, sostenibilitat i connexions amb altres transports. El servei, que uneix dos punts clau de la Diagonal, ha estat posat en marxa després d’un ajornament per la vaga de Trambaix i Trambesòs i tanca així dos anys d’obres i una inversió superior als 100 milions d’euros.
El temps de viatge entre Glòries i Verdaguer és de només set minuts, un fet que ha estat destacat per molts usuaris que han utilitzat el servei des de primera hora del matí. Aquesta millora en l’eficiència no ha estat l’únic punt a favor que han mencionat els usuaris, sinó que han ressaltat la seva sostenibilitat. També hi ha hagut qui ha apuntat que la nova línia facilita la connexió amb altres mitjans de transport com el metro i l’autobús.
Tot i que el nou servei ha estat ben rebut, diverses persones han volgut remarcar que encara queda pendent l’important connexió amb Francesc Macià. Precisament, des de l’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), el seu portaveu Ricard Riol, ha celebrat també el bon començament del servei, però ha demanat que la connexió amb Francesc Macià sigui una prioritat. Riol ha recordat que ha costat més de 20 anys aconseguir que el tramvia arribi a la Diagonal, i ha denunciat que la infraestructura s’hagi utilitzat com a “arma política”. “No hi ha una oposició ciutadana real”, ha afirmat, subratllant que el tramvia “no va contra ningú” i contribueix a tenir una Diagonal “més sana”.
Amb una previsió de 24.000 usuaris diaris i l’objectiu de retirar uns 2.000 cotxes de la zona, el nou tramvia entre Glòries i Verdaguer es consolida com una alternativa més ràpida, sostenible i eficient per a la mobilitat a Barcelona. El repte ara serà ampliar la xarxa i garantir connexions més àmplies, com la que connectaria amb Francesc Macià.