Diumenge, 11 de maig de 2025
És notícia

Segueix en marxa l’experiment i el sacrifici dels 38 beagles a Barcelona

Avatar photo

El jutjat contenciós 4 de Barcelona ha desestimat aquest divendres una nova petició de mesura cautelar sol·licitada per l’associació animalista Lex Anima, que reclamava la suspensió de l’experiment per a tractar diferents malalties que afecten especialment el gos Beagle.

En un acte, han explicat que desestimen la petició “al no apreciar especial urgència”, i ha ordenat la tramitació per la via cautelar ordinària, donant deu dies al Parc Científic de Barcelona, com a part demandada, per a contestar.

“No existeix raó que justifiqui adoptar cap decisió sense sentir l’altra part”, ha manifestat el magistrat.

El Partit Animalista (Pacma) va acusar el Parc Científic de Barcelona, dependent de la Universitat de Barcelona (UB), de “no voler salvar” als cadells de gos Beagle que formen part de l’estudi de l’empresa Vivotecnia.

Van explicar que després d’una reunió amb la direcció del Parc Científic, “es va evidenciar la falta d’interès per part de la UB per salvar la vida d’aquests gossos” i no els van garantir que els sis gossos, que no es preveu sacrificar, siguin donats en adopció.

“Sortim de la reunió amb el Parc Científic de Barcelona molt preocupats i molt indignats. Percebem que no existeix cap voluntat de paralitzar l’experiment amb els 38 beagles en Vivotecnia i que preval l’interès purament econòmic”, va manifestar la vicepresidenta de Pacma, Cristina García.

El partit també va lamentar que la jutgessa hagi denegat la suspensió del contracte de l’experiment que van demanar com a mesura cautelar la Comissió de Protecció dels Drets dels Animals (CPDA) de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (Icab) i l’Associació Lex Ànima.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Els productes frescos i els petroliers registren una tendència a l’alça a Andorra

Notícia següent

ÚLTIMA HORA: El preu de la llum quedarà separat del gas a l’abril

Notícies relacionades