Dimecres, 15 de gener de 2025
És notícia

Sant Cugat aprova dedicar un espai del municipi per recordar la figura d’Arcadi Oliveres

Avatar photo

També s’ha aprovat una segona moció institucional per afrontar amb urgència els problemes derivats de l’excepcionalitat de la sequera

El ple municipal ha aprovat una moció institucional per tal que l’Ajuntament dediqui un espai del municipi per recordar l’economista, activista social i fill predilecte de Sant Cugat Arcadi Oliveres.

Cal recordar que el pròxim 6 d’abril farà dos anys de la mort d’Oliveres, que també va ser cofundador i president de la Universitat Internacional de la Pau de Sant Cugat. Així mateix, va ser professor a la UAB, fundador de Pax Christi, director de l’Institut Víctor Seix de Polemologia, i president de Justícia i Pau, participant en moltes altres entitats com la Fundació per la Pau.

La moció destaca que “l’Arcadi era, i encara ho és en el seu llegat, una ment que ens ha ajudat a construir l’alternativa i a teixir aliances per un món més just. Però també va ser una persona propera i afable, sempre disposada a anar arreu del territori per compartir les seves idees, defensora de les oprimides, i punyent contra les opressores”.

D’altra banda, el ple també ha aprovat una segona moció institucional per afrontar amb urgència els problemes derivats de l’excepcionalitat de la sequera. L’acord contempla seguir analitzant i executant solucions de subministrament urgents per utilitzar aigües regenerades així com estudiar possibilitats per continuar augmentant l’aprofitament d’aigües pluvials al municipi. També es demana continuar la implementació de les mesures previstes al Pla d’Emergència en Situació de Sequera aprovat per l’Ajuntament.

Mocions grups municipals

En aquest ple municipal també s’han aprovat les següents mocions:

  • Moció per reivindicar la figura de Guillem Agulló. Ha comptat amb els vots a favor de la CUP, ERC, PSC i Junts, i els vots en contra de C’s i de la regidora no adscrita.
  • Moció sobre l’espoli fiscal que l’Estat infligeix a Catalunya. Ha comptat amb els vots a favor de Junts i ERC; l’abstenció de la CUP; i el vot en contra de PSC, C’s i la regidora no adscrita.
Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Nou pas a favor de la sostenibilitat: Golf Costa Daurada reutilitzarà les pilotes de pàdel i tennis

Notícia següent

Estacions de Grandvalira: 2.364.359 de dies d’esquí venuts en una temporada de neu atípica

Notícies relacionades