Sant Boi ultima els detalls del primer Festival de les Arts i la Cultura

L'Ajuntament vol consolidar aquest acte com un referent de la cultura de proximitat i participativa

15 d'octubre de 2025 a les 21:47h

Sant Boi organitza per als dies 18 i 19 d’octubre el I Festival de les Arts i la Cultura (FAC). Des del seu paper com a referent de la cultura de proximitat i participativa, la ciutat hi vol reivindicar el paper diferencial dels municipis i les perifèries metropolitanes en la promoció de la cultura com a dret fonamental, motor de cohesió social i eina de transformació comunitària.

‘A SANT BOI PASSEN COSES; EXPERIÈNCIES CULTURALS LOCALS’ és el títol de la performance que el festival organitza per al dissabte 18 d’octubre, a les 17.45 hores, per posar en valor cinc projectes referents de cultura comunitària que han vist la llum a Sant Boi de manera recent:

  • ‘Un Altre Ritme transforma el barri de Camps Blancs’. La creació d’una aula de música al barri i les formacions que s’hi fan setmanalment han estimulat la pràctica artística entre veïns i veïnes, que han creat una banda icona del barri. Durant la Festa Major, van compartir escenari amb Macaco al seu concert.
  • ‘ComuniART: Marianao surt a escena’. Projecte intergeneracional en què 42 persones de la ciutat d’entre 8 i 65 anys han construït conjuntament la proposta escènica ‘El gust dels records’. La iniciativa ha desembocat en un espectacle de carrer al barri de Marianao durant la Festa Major.
  • Zona Zero. Projecte de formació artística adreçat a joves que tenen interès en la música urbana per empoderar una nova generació d’artistes, productors, ‘filmmakers’ i professionals del disseny i la comunicació.
  • Les Monkeys. Exposició i altres accions artístiques sobre les relacions sexoafectives, a càrrec d’un grup de joves santboianes compromeses amb el territori
  • Slam (ins). Iniciativa per apropar la poesia oral als instituts de la ciutat des d’un punt de vista creatiu i vivencial, com una eina d’expressió emocional, pensament crític i gestió de l’adversitat.

Debats, exposicions, música i projeccions

El I Festival de les Arts i la Cultura (FAC) es planteja com un espai de trobada, reflexió i celebració de la cultura en totes les seves formes. 

Durant dos dies, artistes, entitats, professionals i ciutadania compartiran experiències, debats i altres activitats que visibilitzaran la riquesa cultural local. 

Programa FAC

Debats

Exposicions

  • ‘Resiliències’, de Paco Deogracias
  • ‘L’art transforma el nostre paisatge urbà, de DPhoto
  • L’art ocult, del col·lectiu Artichoke
  • ‘Qué mono! Amb paciència i saliva’, de Les Monkeys

Música

  • DJ Pacatacata (vermut musical)
  • Señoras Bien DJs (vespre musical)
  • Desgavell Selectors (vermut de cloenda)

Presentacions

  • Performance ‘A Sant Boi passen cosses; experiències locals culturals’
  • Audiovisual ‘Sant Boi som cultura: 6 mirades, 6 mons, 1 ciutat’: Ricard Ros, Judith Arnau, Hugo Cobo, Àngels Almazán, Helena Garcia Ulldemolins i Antonella Medici. Videoretrats: joseluisfilmmaker

L’objectiu del FAC és posar en el centre els drets culturals, la creació de proximitat i el valor transformador de la cultura per construir comunitats més justes, inclusives i participatives. Sant Boi vol reivindicar amb el FAC un model de cultura motor de cohesió social i de futur.

El FAC és una iniciativa de l’Ajuntament de Sant Boi que compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya i la Diputació de Barcelona

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit