Dijous, 24 d'abril de 2025
És notícia

Sant Boi renaturalitzarà la ciutat amb 4 nous parcs i invertirà 4 milions d’euros

Avatar photo
La consellera de Territori i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, ha aplaudit la iniciativa de Sant Boi, que ha situat com a referent a seguir
Camí del Parc Marianao de Sant Boi de Llobregat

L’Ajuntament de Sant Boi de Llobregat ha anunciat una inversió de 4 milions d’euros per desplegar el projecte ‘Sant Boi Respira + Verd’, amb el qual vol renaturalitzar la ciutat “de punta a punta” abans del desembre del 2025. Amb una subvenció de 3,7 milions procedents dels fons Next Generation, la previsió és crear quatre parcs nous, reformar els espais verds actuals i crear una “columna vertebral” d’espais naturals “que permetin als veïns fer activitat física, però també millorar la vida comunitària quotidiana”, ha destacat l’alcaldessa Lluïsa Moret. El projecte també preveu millorar els patis de 14 escoles, crear aules de natura, treballar en un laboratori d’agricultura urbana, fer itineraris esportius i repensar els horts comunitaris.

“Volem generar una gran infraestructura verda que no estigui concentrada, sinó que creui la ciutat”, ha assegurat Moret aquest divendres a l’acte de presentació del projecte ‘Sant Boi Respira + Verd’. L’alcaldessa ha recordat que el 60% dels 23 km² del terme municipal de Sant Boi el formen espais verds, forestals o fluvials, però ha defensat la necessitat d’ampliar la presència de la natura “per mitigar els efectes del canvi climàtic i treballar a favor de la qualitat de vida”.

Palau Marianao de Sant Boi de Llobregat

En aquest sentit, el projecte de renaturalització preveu actuacions en més de 65.000 m². D’aquests, 26.000 m² seran espais verds nous. Està previst crear un parc que connecti Molí Nou i Ciutat Cooperativa a través d’un solar que s’obrirà al carrer Primer de Maig, així com un altre eix verd al voltant de la Riera Roja perquè sigui un refugi climàtic a la zona industrial. L’ampliació del conegut com a parc del Llor i la restauració de la Riera de Can Soler seran les altres àrees de nova creació.

Pel que fa a zones que es reformaran, hi ha la Torre del Sol i el Puig del Castell, on es plantarà vegetació més adaptada al canvi climàtic. També es preveuen actuacions al parc de Marianao i al seu llac, on es vol recuperar vegetació i fauna pròpia d’ambients d’aigua dolça. Més enllà dels parcs, el projecte també preveu plantar més arbres als carrers.

Lluïsa Moret en la presentació de 'Sant Boi Respira +Verd'

En paral·lel a la via pública, l’Ajuntament ha destacat l’aposta per actuar als patis de les escoles. L’objectiu és millorar l’ombra, posar més vegetació i despavimentar algunes zones d’esbarjo a les 14 escoles públiques de la ciutat. La directora de la Fundació Biodiversidad del Ministeri de Transició Ecològica (MITECO), Elena Pita, ha lamentat que fins ara els patis “s’hagin dissenyat amb un urbanisme que donava l’esquena a la natura”.

La Fundació Biodiversitat és qui ha seleccionat el projecte de Sant Boi perquè disposi dels fons Next Generation, els quals abraçaran el 90% del projecte de renaturalització, mentre que els més de 300.000 euros restants els aportarà l’Ajuntament. El mateix projecte també inclou una millora dels itineraris per a la salut física i mental, així com un projecte pilot per al foment de la recerca en l’agricultura urbana, amb col·laboració de la UPC.

Llac del Parc Marianao de Sant Boi de Llobregat

La consellera de Territori i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, ha aplaudit la iniciativa de Sant Boi, que ha situat com a referent a seguir, especialment de cara a totes les ciutats vinculades a ecosistemes fluvials. “Hem de buscar amb cirurgia espais de renaturalització de les ciutats”, ha ressaltat Paneque, que ha ressaltat la importància de “fer penetrar el verd a la trama urbana de les ciutats”.

Sílvia Paneque en la presentació de 'Sant Boi Respira +Verd'

El projecte ‘Sant Boi Respira + Verd’ s’ha gestat a través d’un procés participatiu iniciat aquest estiu passat, amb sessions a les escoles i tallers i passejades ciutadanes. Hi van participar 200 veïns i la previsió de l’Ajuntament és organitzar altres actes per acabar de definir totes les actuacions, que han d’estar totes enllestides el desembre del 2025 a causa dels terminis d’execució que marca la subvenció europea.

Lluïsa Moret i Sílvia Paneque

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
Atlètic Lleida Joanet

L’Atlètic Lleida aquesta setmana: Horari i rival

Notícia següent
tren renfe imatge d'arxiu

Renfe recupera el servei Avant entre Tortosa i Barcelona

Notícies relacionades