L’Ajuntament instal·larà més d’un miler de ventiladors a les escoles públiques de la ciutat. Avui la Junta de Govern Local ha aprovat el projecte per fer-ho possible i que permetrà arribar a una trentena de centres d’infantil i primària i tres escoles d’adults. La iniciativa forma part de tot un conjunt d’actuacions per millorar el confort tèrmic a les escoles i consolidar-les com a refugis climàtics.
El projecte inclou la col·locació d’aparells a 453 espais diferents dels centres educatius i beneficiarà més de 12.000 alumnes arreu de la ciutat. Tot plegat arriba després de la prova pilot realitzada a dues escoles, Gaudí i Espronceda, on ja s’han instal·lat els aparells. La inversió total de la instal·lació entre aquests dos centres i el projecte aprovat avui supera els 700.000 euros.
Els ventiladors que es col·loquen són de baix nivell de consum i de soroll. Així mateix, per garantir la seguretat, només es podran accionar a través d’una clau mestra que tindrà el professorat.
Les actuacions impulsades per l’Ajuntament per millorar el confort tèrmic a les escoles inclouen altres mesures com la col·locació d’umbracles als patis o la climatització de les escoles bressol.