L’Ajuntament de Sabadell ha intensificat el treball per donar suport a les persones amb necessitat d’habitatge. A hores d’ara la ciutat compta amb més de 1.600 habitatges de lloguer social, sumant-hi els de VIMUSA i SBD Lloguer Social.
En comprar o rehabilitar, l’administració local ha invertit prop de 9 milions d’euros aquest mandat per poder oferir un parc municipal d’habitatges que inclou pisos de lloguer assequible i pisos d’emergència.
D’aquesta manera Sabadell ha reforçat de polítiques actives per donar suport a persones en situació de vulnerabilitat o amb manca de recursos per accedir a un habitatge a preu de mercat.
Es treballa, doncs, intensament per donar resposta a les famílies que no tenen fàcil accés al lloguer als preus del mercat lliure, i per això s’ha apostat substancialment per incrementar el nombre de pisos de lloguer a preu protegit.
En aquest marc, s’ha incrementat la intermediació amb els grans tenidors d’habitatge. De fet, Ajuntament i Generalitat van signar un conveni de col·laboració per assessorar la ciutadania en relació amb el deute hipotecari, el lloguer d’habitatge i l’aplicació de lloguer social. L’objectiu de l’acord era millorar l’eficàcia en l’aplicació de la normativa vigent i coordinar les diferents àrees d’ambdues administracions per aprofundir cap a una atenció més integral de les necessitats que tenen els ciutadans.
El consistori també manté un acord amb la SAREB per incorporar 80 habitatges al parc públic gestionat per VIMUSA.
Pel que fa a l’ampliació del parc públic d’habitatge, l’Ajuntament ha comprat –a través del dret de tanteig i retracte, i adscrit a l’empresa municipal VIMUSA– aquest mandat a l’entorn d’un centenar de pisos per incorporar-los al parc d’habitatge social. Juntament amb la compra també s’ha potenciat la rehabilitació d’aquests o altres pisos públics. En aquest àmbit, els pisos es destinen prioritàriament a la borsa d’habitatge d’emergència social, tot i que en funció de les característiques i necessitats detectades també es poden destinar al lloguer protegit.
Algunes de les promocions de pisos tant nous com reformats destinats a lloguer social es troben a Francesc Layret, a la carretera de Barcelona amb el carrer de Zurbano o al carrer d’Eduard Brossa. Uns altres pisos que ja s’han lliurat a persones i famílies inscrites al registre de sol·licitants són els que es troben als carrers de Josep Comas amb Campoamor i que van ser rehabilitats completament.