Sabadell renovarà la flota amb 20 nous autobusos híbrids i elèctrics

El nou autobús, un model Karsan E-ATA de 12 metres, és idèntic als sis vehicles elèctrics incorporats el 2025

27 d'abril de 2026 a les 14:53h

La ciutat de Sabadell continua avançant cap a una mobilitat més sostenible amb la incorporació d’un nou autobús elèctric a la flota de transport urbà. Aquest vehicle se suma als set autobusos híbrids i sis elèctrics que ja circulen des de 2024 i 2025, consolidant així l’aposta municipal per reduir emissions i modernitzar el servei.

El nou autobús, un model Karsan E-ATA de 12 metres, és idèntic als sis vehicles elèctrics incorporats el 2025. Es tracta d’una unitat que el fabricant havia utilitzat com a demostració en fires i esdeveniments, fet que ha permès adquirir-la per 276.871,52 euros, gairebé un 50% per sota del seu preu habitual.

El vehicle té una capacitat total per a 76 persones, amb 27 seients i una plaça adaptada per a persones amb mobilitat reduïda. A més, ja està equipat amb el sistema SAE, cosa que permetrà la seva entrada en funcionament en els propers dies. La seva incorporació facilitarà la retirada d’un dels autobusos més antics de la flota.

Nova inversió per ampliar i renovar la flota

A aquesta actuació s’hi afegeix l’acord del Ple municipal perquè Transports Urbans de Sabadell impulsi la contractació de 20 nous autobusos híbrids i elèctrics, amb una inversió global superior als 12 milions d’euros.

En concret, es preveu adquirir quatre autobusos híbrids rígids, set híbrids articulats i nou elèctrics rígids. La previsió és que aquestes unitats s’incorporin entre els anys 2027 i 2028, permetent avançar cap a una flota amb prop d’un 90% de vehicles de baixes emissions, dels quals més d’un 20% seran de zero emissions. L’objectiu municipal és que l’any 2031 tota la flota sigui de baixes emissions.

La incorporació d’autobusos articulats també ajudarà a absorbir un major volum d’usuaris i a reduir la saturació en determinades línies, millorant així la qualitat del servei i reduint l’antiguitat mitjana dels vehicles.

Millores a les cotxeres per avançar en l’electrificació

Aquest procés de transformació es completarà amb l’adaptació de les instal·lacions de TUS. La Junta de Govern Local va aprovar inicialment el projecte d’electrificació de les cotxeres, amb un pressupost de 829.561,53 euros.

Les actuacions inclouen la instal·lació de sis nous carregadors dobles, que garantiran la capacitat necessària per donar servei a una flota cada vegada més electrificada. El projecte també preveu punts de càrrega per a la furgoneta auxiliar, motocicletes i bicicletes o patinets del servei, facilitant que la mobilitat del personal també sigui més sostenible.

Cap a una mobilitat més neta i eficient

Amb aquestes actuacions, Sabadell continua desplegant el seu model de mobilitat sostenible en el marc de l’estratègia “Sabadell Respira”. La renovació de la flota i la inversió en infraestructures contribueixen a reduir les emissions contaminants i a oferir un transport públic més eficient, accessible i adaptat a les necessitats actuals.