Dimarts, 11 de febrer de 2025
És notícia

Sabadell planteja noves instal·lacions per a l’Oficina d’Atenció a l’Empresa i la Regidoria de Comerç

Avatar photo
Sabadell compta amb l’Oficina d’Atenció a l’Empresa des de l’any 2009 al Vapor Llonch

Les obres per dotar Sabadell d’unes noves instal·lacions conjuntes per a l’Oficina d’Atenció a l’Empresa i la Regidoria de Comerç estan en marxa. La  nova ubicació a la plaça de la Sardana es troba en un enclavament estratègic annex a altres equipaments municipals rellevants com Fira Sabadell i el Centre de Promoció Empresarial i proper a altres serveis, tot facilitant-ne així la  coordinació i l’accés de la ciutadania. 

L’Oficina d’Atenció a l’Empresa està actualment a l’edifici del Vapor Llonch i  la Regidoria de Comerç a la zona d’oficines de Fira Sabadell. L’adequació d’un  nou espai per a aquests dos serveis municipals respon no només a la  necessitat de modernitzar les infraestructures i ampliar espais. També  representa un salt qualitatiu en l’atenció al públic, apostant per espais  funcionals, accessibles i dissenyats per oferir una experiència més eficient i  poder atendre amb més comoditat persones emprenedores, empreses i  professionals del comerç. 

Les noves instal·lacions de 375 m² inclouen un espai diàfan destinat a  oficines, tres despatxos, dues sales de reunions, recepció i espais comuns. El  cost de licitació de l’obra ha estat de més de 572.000 euros. Com indica el  tinent d’alcaldessa de Promoció Econòmica i Projecció de Ciutat, Lluís Matas  “aquest tipus d’instal·lacions són una clara mostra del suport als sectors  que generen ocupació i dinamitzen la ciutat. Facilitar tràmits, assessorar  sobre noves oportunitats i resoldre necessitats amb rapidesa i eficàcia alhora posiciona Sabadell com una ciutat preparada per atraure i retenir talent, inversió i nous projectes”. 

Per la seva part la tinent d’alcaldessa d’Economia i Serveis Centrals i regidora  de Comerç, Montse González, exposa que “amb les noves instal·lacions es  fa un pas endavant en l’aposta per fomentar l’activitat comercial i  empresarial, i dota els equips de treball d’eines i espais adequats per  donar resposta a les demandes locals.” En el nou espai hi treballaran unes  30 persones entre personal tècnic i administratiu. 

Segons el regidor de Desenvolupament Econòmic, Serveis Econòmics,  Tresoreria, Gestió Tributària i Patrimoni, Antonio Rodríguez, “el trasllat a una  ubicació propera a la Gran Via reforça l’estratègia d’aproximar els  recursos a la ciutadania i contribuir al desenvolupament d’un entorn  urbà més viu i connectat. Aquest emplaçament més cèntric marcarà un  pas important cap a la millora de l’atenció a les empreses i les persones  de la ciutat, reforçant el compromís de l’Ajuntament amb la promoció  econòmica local i la proximitat als serveis”.  

Oficina d’Atenció a l’Empresa 

Sabadell compta amb l’Oficina d’Atenció a l’Empresa des de l’any 2009 al Vapor Llonch i des dels seus orígens integra en un únic espai un ampli ventall  de serveis totalment gratuïts que han anat creixent amb el pas dels anys tant  per a persones emprenedores i autònomes com empreses de major dimensió  ja consolidades. 

Actualment, s’hi ofereix assessorament empresarial en aspectes laborals, fiscals, jurídics, comptables i d’accés a subvencions fins a l’acompanyament a persones emprenedores i empresàries per fer traspàs o expansió del negoci.  El suport també es concreta en una oferta formativa periòdica, l’organització  d’espais de trobada per compartir experiències i facilitar contacte amb responsables d’empreses experimentades, el foment de la innovació, la  dinamització de les àrees d’activitat econòmica i polígons industrials i s’atén  projectes de nova implantació i inversions empresarials a la ciutat, entre  altres coses. 

També des de l’Oficina, s’agilitzen les gestions per a la creació d’empreses, ja que és Punt d’Atenció a l’Emprenedor (PAE) autoritzat pel Ministeri d’Indústria  i Turisme, des d’on es realitza la tramitació de constitució de les formes  jurídiques més habituals de manera telemàtica i gratuïta. Durant l’any 2024, l’Oficina van atendre 1.539 persones, 765 van rebre algun tipus d’assistència  tècnica i es va donar suport a la constitució de 103 noves empreses. 

Regidoria de Comerç 

En el cas de la regidoria de comerç es dona suport a l’oferta comercial local  amb més de 2.500 comerços, els mercats municipals i els mercats ambulants  setmanals. El Servei de Comerç i Consum, té com a funcions principals  consolidar una oferta comercial competitiva i diversificada, dinamitzant el  comerç urbà i els mercats municipals i promovent la interacció entre el comerç  i la ciutat per avançar cap a una xarxa comercial innovadora, moderna i  sostenible.  

Per fer-ho, es treballa amb les associacions de comerciants dels diferents  barris de la ciutat, per conèixer situacions reals del comerç de proximitat, i  proposar solucions consensuades. També és funció principal promoure el  consum responsable, garantint els drets i deures dels consumidors, amb  l’assessorament, informació i activitats de sensibilització adreçades a la  ciutadania. Per això en aquest cas, es compta amb l’oficina municipal  d’informació al consumidor, OMIC, i la Junta arbitral de Consum.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
caldera biomassa Rosselló

La paperera Alier de Rosselló instal·la la caldera de biomassa més gran de Catalunya

Notícia següent

La xarxa del CAT supera el 99,6 % d’eficiència hidràulica

Notícies relacionades