Sabadell entrega la Medalla de la Ciutat al mèrit esportiu, a títol pòstum, a Carme Valero Omedes

Carme Valero va ser dues vegades campiona del món de cros (1976 i 1977)

03 d'octubre de 2024 a les 20:59h

Aquesta tarda, a les 18 h, tindrà lloc l’acte de lliurament de la Medalla de la Ciutat al mèrit esportiu, a títol pòstum, a Carme Valero Omedes. Amb aquest  reconeixement es distingeix l’atleta de Sabadell, un referent en l’àmbit esportiu  i també en la lluita de la dona per la igualtat. 

L’acte, que es farà al Saló de Plens de l’Ajuntament, comptarà amb parlaments  institucionals de l’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, i la regidora d’Esports,  Montserrat González. També es farà una glossa recordant la figura de Carme  Valero i es projectarà un vídeo sobre la seva trajectòria. 

La concessió de la medalla al mèrit esportiu a Carme Valero és una proposta  de tots els grups municipals i d’acord amb la Federació Catalana d’Atletisme, la Joventut Atlètica Sabadell (JAS) i la família de l’atleta sabadellenca. A més, des del passat mes de febrer, la Pista Coberta d’Atletisme porta el seu nom. 

Vint-i-cinc vegades internacional, Carme Valero va ser dues vegades campiona del món de cros (1976 i 1977) i medalla de bronze en una ocasió (1975). Va ser la primera dona atleta espanyola en participar en uns Jocs Olímpics (Montreal 1976). És considerada la millor atleta espanyola del segle XX per l'Associació Espanyola d'Estadístics d'Atletisme.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit