Dilluns, 19 de maig de 2025
És notícia

Sabadell i Castellar posen en comú temes estratègics per als dos municipis

Avatar photo
La necessitat de la Ronda Nord, la cura del riu Ripoll o projectes al voltant del Hub Aeronàutic i el Taulí, entre els temes tractats
Les alcaldesses de Sabadell i Castellar del Vallès, Yolanda Rivera i Marta Farrés

L’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, i l’alcaldessa de Castellar del Vallès, Yolanda Rivera, s’han reunit avui a l’Ajuntament de Castellar. Es tracta de la primera trobada de treball entre les màximes responsables municipals des que Rivera va accedir al càrrec el passat 13 de desembre.

Durant la reunió les alcaldesses han posat en comú temes estratègics tant per a Sabadell i Castellar com per al conjunt del territori, vinculats a qüestions com les infraestructures, la cura mediambiental o l’activitat econòmica. En aquest marc han acordat continuar treballant plegades per assolir reptes compartits que reverteixin en el progrés de tots dos municipis i la qualitat de vida dels seus veïns i veïnes.

Entre les qüestions, s’ha abordat la necessitat que la Ronda Nord es pugui materialitzar al més aviat possible per millorar la connectivitat entre Sabadell i Castellar i amb la resta del territori i com una infraestructura imprescindible per evitar el pas dels més de 30.000 vehicles que cada dia travessen la Gran Via anant o venint de Castellar. Així mateix, un altre dels àmbits en què es vol continuar avançant és la connexió ferroviària amb el municipi veí.

Tal com ha explicat l’alcaldessa, Marta Farrés, “Sabadell i Castellar no som només ciutats veïnes sinó que compartim tota una sèrie de reptes vinculats a qüestions estratègiques com les infraestructures, la cura del Ripoll, serveis fonamentals com el Taulí o tot el que estem fent per impulsar l’economia i reafirmar el caràcter capital de la comarca”.

En aquest marc, Farrés ha remarcat “la importància que aquest treball conjunt que s’ha vist en projectes com la Ronda Nord, en què l’acord del territori és aclaparador, continuï endavant”.

Els projectes d’atracció i dinamització empresarial que reforcin encara més Sabadell i la comarca com a pol d’activitat econòmica i generador de llocs de treball han estat també entre els temes tractats. Projectes com el Campus de Ciències de la Vida i la Salut, el Hub Aeronàutic, Sabadell Centre de Cultura o l’impuls dels diferents polígons i com aquestes iniciatives poden revertir en tot el seu entorn.

Durant la trobada s’ha parlat, així mateix, de les inversions al Ripoll i a l’àmbit fluvial i de serveis de referència com el Taulí, hospital de Sabadell i de referència per a més de 400.000 persones a la comarca.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
Golf Inauguració Pistes Pàdel 28-03-2025

El Golf Costa Daurada inaugura tres noves pistes de pàdel

Notícia següent

Aquesta és la Millor Mona de Pasqua de Xocolata 2025 de Catalunya

Notícies relacionades