La Ronda de Dalt recuperarà els tres carrils per sentit a partir d'aquest divendres després que els treballs vinculats a la de cobertura de la ronda hagin tallat un carril per sentit entre les sortides 5 i 6 des del 14 de juliol. La previsió era que les obres acabessin el 4 de setembre, però finalment acabaran abans. Així, a partir d'aquest divendres ja es podrà circular per tots els carrils. Prèviament, però, els treballs de desmuntatge de l'obra obligaran a tallar totalment la ronda entre les sortides 5 i 6 dues nits: de dimecres a dijous es tallarà en sentit Besòs i de dijous a divendres es tallarà en sentit Llobregat. En tots dos casos, es farà des de les 22.30 h fins a les 5:30 h i el trànsit es desviarà per sobre de la ronda.
Les obres fetes durant l'estiu han tallat un carril per sentit entre les sortides 5 i 6 de la ronda per construir l'estructura del mur i de les sortides d'emergència prèvies als treballs de la coberta.
L’actuació d’aquest estiu arriba després de la construcció del mur central l’estiu passat, mur que constituirà un dels pilars de la nova cobertura, i l’inici de la construcció de les dues sortides d’emergència per sentit que s’han fet en el darrer any. Els treballs complets d’aquesta fase finalitzaran a la primavera del 2026 i encara mancaran les tasques de la cobertura i instal·lacions i, en darrer terme, la urbanització de la superfície.
La cobertura d’aquest tram entre l’avinguda de Vallcarca i l’Institut Vall d’Hebron donarà continuïtat a la coberta ja executada entre el Mercat de la Vall d’Hebron i l’institut. Es tracta d’una longitud de 340 metres, que se sumaran als 200 ja coberts, i que generaran una nova superfície per a ús ciutadà i verd en benefici especialment dels veïns de Sant Genís dels Agudells i la Teixonera.
Està previst que el conjunt de les obres de cobertura acabin el maig de 2027. Les obres d'estructura de la primera fase tindran una inversió d’uns 12 milions d’euros i a això caldrà sumar-li el cost de la cobertura i les instal·lacions i acabats del túnel, que tindran una inversió d’uns 20 milions d'euros.