El jugador de bàsquet Ricky Rubio serà el pregoner de les Festes de Maig 2026 de Badalona. L’acte tindrà lloc el 8 de maig a les 19 hores a la plaça de la Vila, segons ha informat l’Ajuntament. Amb aquesta designació, la ciutat vol reconèixer tant la seva trajectòria esportiva internacional com el seu vincle amb Badalona i els valors que representa.
Format a les categories inferiors del Club Joventut Badalona, Rubio és un dels grans referents de la pedrera de la Penya. Va debutar amb el primer equip amb només 14 anys, convertint-se en el jugador més jove de la història de la Lliga ACB, un fet que va marcar l’inici d’una carrera excepcional.
Posteriorment, el base badaloní va fer el salt a l’NBA, on va competir durant més d’una dècada en diverses franquícies i es va consolidar com un jugador destacat per la seva visió de joc i lideratge. Amb la selecció espanyola, Rubio ha estat una peça clau en diversos èxits internacionals, entre els quals destaca el títol de campió del món el 2019, any en què va ser escollit MVP del torneig.
El seu retorn al Club Joventut Badalona ha estat rebut com un moment simbòlic per a la ciutat, que ha vist com una de les seves grans figures tornava a l’origen esportiu que el va veure créixer.
Més enllà de l’esport, Rubio també ha tingut un paper rellevant en l’àmbit social, especialment en la sensibilització sobre la salut mental. En aquest sentit, impulsa la Ricky Rubio Foundation, dedicada a la lluita contra el càncer de pulmó i al suport a pacients i famílies, així com a projectes de salut i benestar.
L’alcalde de Badalona, Xavier García Albiol, ha destacat que “Ricky Rubio mereix ser el pregoner de les Festes de Maig perquè és un exemple d’excel·lència esportiva i de compromís amb Badalona. La seva trajectòria internacional és motiu d’orgull per a tots els badalonins, però encara ho és més la seva manera de ser,”. També ha afegit que “el seu compromís social, especialment a través de la seva fundació de lluita contra el càncer, el converteix també en un referent humà més enllà de l’esport”.
Amb el pregó, Ricky Rubio donarà el tret de sortida a les Festes de Maig 2026, en una edició que vol posar en valor figures que projecten el nom de Badalona arreu del món i que mantenen un fort vincle amb la ciutat.
