Retiren les parades dels antics ocellaires de Barcelona

Avatar photo
L’Ajuntament desmuntarà onze quioscos de La Rambla

L’Ajuntament de Barcelona ha començat la retirada de les onze parades dels antics ocellaires de la Rambla. El desmuntatge tindrà una durada d’unes dues setmanes i està previst que hagi acabat el 26 de febrer. Les tasques es duran a terme amb equips manuals i maquinària de petita mida, i es treballarà en diverses parades simultàniament, de dues en dues. Les tasques s’iniciaran amb el buidatge dels quioscos i la retirada d’elements afegits com embellidors i persianes. Posteriorment, es retirarà els elements que conformen l’estructura dels cubicles. Un cop desballestats els quioscos, s’eliminarà la base i es repararà el paviment a l’espera que s’iniciï la urbanització del tronc central de la Rambla.

L’Ajuntament va recuperar la titularitat d’aquestes parades amb autorització judicial. El tancament es va fer en dues intervencions: el 21 d’agost es va recuperar la titularitat de sis d’aquests establiments i el 16 de setembre la de les cinc restants. Des d’aleshores totes les parades estaven tancades.

Els antics ocellaires van deixar de vendre animals el 2009 i es van reconvertir llavors en parades de gelats, dolços, entrades i records, entre d’altres. En el Pla Especial d’Ordenació de la Rambla, aprovat definitivament el 2016, ja no es contemplava la seva continuïtat i el 14 de juny de 2021 es va notificar als seus titular l’extinció de les concessions. Aquestes s’havien donat el 1971 per a un període de 50 anys.

Davant d’això, el col·lectiu va iniciar diversos processos judicials contra aquesta decisió, però les resolucions han donat la raó als plantejaments de l’Ajuntament de Barcelona.

La retirada d’aquestes parades se suma a la que ja es va fer a l’octubre per retirar set parades de floristes que estaven en desús per renúncia dels titulars o per amortitzacions acordades en els darrers anys. Les altres vuit parades de flors continuen en funcionament “com un actiu important” de la Rambla i del Mercat de la Boqueria, segons ha assegurat el consistori.

L’Institut Municipal de Mercats de Barcelona (IMMB) ja ha comunicat als titulars de les parades en actiu que quan la reforma de la Rambla necessiti ocupar la part central on es troben, tindran una ubicació provisional a la plaça de Catalunya i retornaran a la Rambla un cop finalitzades les obres.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Sentència exemplar contra un propietari de dos gossos perillosos que van atacar dues persones

Notícia següent
congres-hidrogen-verd-huelva-port-tarragona

El Port de Tarragona s’exhibeix com un espai estratègic per transportar hidrogen pel Mediterrani

Notícies relacionades