El jutjat de L’Hospitalet de Llobregat ha decidit reobrir la investigació sobre la mort d’una menor de 14 anys que es va suïcidar el gener de 2020 a Cornellà de Llobregat. El cas havia estat arxivat prèviament com a suïcidi, però ara, després de l’aparició de noves proves i testimonis, la família de la víctima ha aconseguit que es reprengui la investigació per esclarir si la jove va patir assetjament escolar i si hi va haver inacció per part de l’escola Sagrada Família de Cornellà, on estudiava la menor.
La decisió ha estat presa pel titular del jutjat d’Instrucció número 1 de L’Hospitalet, qui ha considerat que han canviat les circumstàncies del cas. En el seu escrit, assenyala que les noves proves podrien ajudar a identificar què va succeir i a determinar possibles responsabilitats. Entre les diligències ordenades pel magistrat s’inclou la citació de dos testimonis, companyes de la jove, així com la revisió de la documentació escolar i un informe pericial psicològic de la menor. A més, s’investigarà si el centre educatiu va activar el protocol contra l’assetjament escolar.
L’advocada de la família, Noelia Rebón, ha mostrat la seva satisfacció per la reobertura de la investigació, ja que en el seu moment el cas es va tractar com un suïcidi sense més anàlisi. Segons la lletrada, les noves proves aportades reforcen la hipòtesi d’un assetjament escolar reiterat que podria haver estat ignorat per l’escola. Paral·lelament, la defensa de la família està preparant una demanda de responsabilitat civil contra el centre educatiu.