Renfe investiga un treballador com a presumpte responsable del caos d'ahir

“Són actes que no tolerarem i no representen els treballadors de Renfe a Catalunya”, ha apuntat Antonio Carmona

02 d'abril de 2025 a les 10:52h

El director de Rodalies, Antonio Carmona, ha explicat que Renfe investiga si un treballador, a títol individual, va donar indicacions errònies expressament a maquinistes i personal de l'operadora que es van traduir amb la supressió de 40 trens aquest dimarts a la tarda, sobretot de les línies R1 i R3 i més puntualment de l'R4, segons ha explicat en una entrevista a Catalunya Ràdio.

En aquest cas, la incidència va tenir especial afectació a l'Hospitalet, des d'on s'haurien donat les indicacions errònies. Carmona ha assenyalat que els fets estan en mans de l'assessoria jurídica de la companyia i ha afegit que s'investiga un altre treballador pels mateixos fets el passat 26 de març i que va afectar trens Regionals del sud.

Les indicacions incorrectes s'haurien donat en casos com comunicar a un maquinista que el seu tren no sortia quan en realitat sí que ho havia de fer, segons ha detallat el director de Rodalies.

"Són actes que no tolerarem i no representen els treballadors de Renfe a Catalunya", ha apuntat Carmona, que no ha deixat clar que serien accions que aquests treballadors haurien fet a títol individual.

El director de Rodalies també ha comentat que en els seus 25 anys d'experiència a la companyia no havia viscut una situació com aquesta. En tot cas, ha eludit donar més detalls fins que l'assessoria jurídica no conclogui els seus treballs i relacionar aquests fets amb algun dels sindicats minoritaris que aquest dimarts van mantenir la convocatòria de vaga de 24 hores.

Sobre l'autor
marc pascual
Marc Pascual
Veure biografia
El més llegit