La posada en servei de dues noves línies de Nitbus (N23 i N24) i les millores en tres més (N28, N13 i N6) per reforçar el servei a Barcelona donen ja els seus fruits en els primers dos mesos de servei, tant pel que fa a la reducció del temps d’espera com a l’augment de capacitat de passatgers.
Les línies N3/N23 i N4/N24 han transportat un total de 261.918 passatgers durant els mesos de maig i juny, fet que ha provocat una important descongestió d’usuaris al centre de Barcelona, la Barceloneta i l’eix de l’avinguda Meridiana. Les millores aplicades han fet disminuir molt significativament els temps d’espera, que en alguns casos ha passat a ser de 10 minuts.
Demanda de passatgers dels mesos de maig i juny
Les línies N3 i N23 han transportat 57.321 viatgers durant el mes de maig (39.348 la línia N3 i 17.873 la línia N23), fet que suposa un increment del 24 % de passatgers respecte a les dades de fa un any. A més, si l’increment entre l’abril i el maig del 2024 va ser d’un 9 %, l’augment d’enguany puja a un 30 %.
Pel que fa a les línies N4 i N24, han transportat 62.262 viatgers durant el mes de maig (29.807 la línia N4 i 32.455 la línia N24). La demanda de les dues línies és molt superior als mesos precedents (40.163 el mes d’abril). Si ho comparem amb el mes de maig del 2024 (43.472), s’han transportat un 43 % més de viatgers. A més, si l’increment entre l’abril i el maig del 2023 va ser d’un 7 %, l’augment entre l’abril i el maig del 2025 ha estat d’un 55 %.
Globalment, durant el mes de juny tot el servei nocturn ha transportat 724.937 passatgers (un 14 % més que el mes anterior i un 21 % més que fa un any), xifra només superada l’agost del 2024.
Les línies N3 i N23 han transportat 65.990 viatgers durant el mes de juny (41.635 la línia N3 i 24.355 la línia N23), fet que suposa un increment del 52 % respecte a les dades de fa un any. A més, si la variació entre el maig i el juny del 2024 va ser negativa (-6 %), entre el maig i el juny del 2025 ha augmentat un 15 %.
Les línies N4 i N24 han transportat 76.345 passatgers durant el mes de juny (34.801 la línia N4 i 41.544 la línia N24), xifra que suposa un 86 % més de demanda respecte a les dades de fa un any. A més, si la variació entre el maig i el juny del 2024 va ser negativa (-5%), entre el maig i el juny del 2025 ha augmentat un 23 %.
La línia N28, que ha ampliat el recorregut a l’Hospitalet de Llobregat, ha experimentat un augment d’un 23 % de demanda respecte a les dades de fa un any. Aquesta ampliació del recorregut ha donat cobertura a barris com Pubilla Cases o Can Serra, on hi havia una manca de transport nocturn.
Nitbus, el servei de bus nocturn de la metròpolis Barcelona
D’una banda, l’AMB recorda que el Nitbus és el servei de bus nocturn de la metròpolis de Barcelona, que arriba a 18 municipis de l’àrea metropolitana de Barcelona i té una freqüència de pas de 20 minuts en totes les línies cada nit de l’any. Actualment el servei té 23 línies, que circulen de 22.30 h a 6.00 h, i 189 vehicles.
D’altra banda, l’AMB també recorda el servei de parades intermèdies a demanda que ofereix el Nitbus. Aquest servei vetlla per la seguretat dels col·lectius més vulnerables, com les dones i els menors, i permet que els usuaris s’aproximin al màxim possible a la seva destinació en horari nocturn. Actualment, ja funciona en trams concrets d’algunes línies i, properament, tot el servei de bus nocturn de l’AMB que circula fora de l’àmbit de les rondes de Barcelona l’incorporarà.
Finalment, tota la flota d’autobusos del Nitbus disposa de càmeres de videovigilància, mesura que ha permès reduir notablement el nombre d’incidents registrats en matèria de seguretat, que actualment és molt baix. A més, les marquesines noves que instal·la l’AMB disposen d’il·luminació nocturna.