Dilluns, 9 de desembre de 2024
És notícia

On són els 28 nous “radars pedagògics” de Barcelona?

Avatar photo

Avui entren en funcionament a Barcelona 28 nous radars pedagògics. Els nous radars tenen els objectius de conscienciar els conductors, ja que indiquen la velocitat a la qual se circula, però no sancionaran, i recollir dades per ajustar futures actuacions. Són uns aparells amb uns panells electrònics que mostren als conductors la velocitat a la qual estan circulant i els alerten si superen els límits de la via.

Aquests radars, que funcionen des de l’1 de desembre, estan col·locats en vies amb un límit de 50 km/h, excepte en tres ubicacions on el màxim permès és de 30 km/h.

La particularitat és que mesuren i informen de la velocitat, però no sancionen. I formen part del pla per controlar millor els límits de velocitat a la ciutat de Barcelona en punts on s’ha detectat una sinistralitat especial o en entorns escolars, on s’ha de reduir la velocitat a 30 km/h.

L’objectiu de la mesura és sensibilitzar els conductors i les conductores sobre la importància de respectar els límits de velocitat marcats. També permetran que l’Àrea de Mobilitat pugui recollir informació general del comportament dels conductors a tota la xarxa, en relació amb els límits de velocitat, i prendre decisions tenint en compte aquestes dades.

Els nous aparells estan situats a les ubicacions següents:

  • Carrer de Pau Claris amb la plaça d’Urquinaona
  • Avinguda del Paral·lel amb carrer de Palaudàries
  • Gran via de les Corts Catalanes, 159
  • Carrer A (Zona Franca)
  • Ronda del General Mitre, 40 (interior del túnel)
  • Carrer de Balmes, 371
  • Ronda del General Mitre, 79
  • Carrer d’Isaac Newton, 24
  • Avinguda de J. V. Foix amb carrer de Ramon Miquel i Planas
  • Avinguda de Vallvidrera, 68
  • Avinguda de Vallvidrera, 25
  • Carrer d’Anglí, 33
  • Travessera de Dalt, 25-27, amb carrer de Verdi
  • Travessera de Dalt, 16, amb carrer de Verdi
  • Avinguda de l’Estatut amb carrer de Jorge Manrique
  • Carrer de Piferrer, 72-74
  • Passeig de Fabra i Puig, 408
  • Carrer de Santander, 61
  • Carrer de Felip II, s/n
  • Carrer de Ferran Junoy, 12
  • Avinguda Meridiana amb carrer de Sant Antoni Maria Claret
  • Carrer d’Aragó, 609
  • Avinguda del Litoral, 40
  • Gran via de les Corts Catalanes, 1.060-1.062
  • Avinguda del Litoral amb carrer de Jaume Vicens Vives
  • Carrer de Rocafort, 61 (30 km/h)
  • Carrer de la Creu Coberta, 54 (30 km/h)
  • Carrer d’Iradier, s/n (30 km/h)
  • Una mesura clau per a la seguretat viària

La mesura s’emmarca en el compromís de l’Ajuntament de Barcelona d’incrementar la seguretat viària i reduir els sinistres viaris a la capital catalana. Cal tenir en compte que un dels factors que, com a causa indirecta, influeixen més sobre els sinistres, i que n’agreugen els efectes, és l’excés de velocitat.

En aquest context, l’Ajuntament de Barcelona ha fet una aposta per dotar-se d’aquest sistema de control automàtic dels excessos de velocitat dins la ciutat, d’acord amb els objectius que marquen el Pla de mobilitat urbana (PMU) 2024 i el Pla local de seguretat viària.

Aquests 28 dispositius s’afegeixen als 17 radars de punt que ja hi ha a l’interior de la ciutat, dels quals 12 estan situats en entorns escolars i 5 són radars de tram. I als 13 radars situats a l’exterior de Barcelona, repartits entre les rondes i els accessos a la ciutat.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Els Vilabons de Vilanova i la Geltrú injectaran 137.500 € al comerç local

Notícia següent

Absolt l’acusat que s’enfrontava a 9 anys de presó per abusar de la filla

Notícies relacionades