Les noves promeses de l’alcalde s’emmarquen en els resultats d’una auditoria realitzada per una empresa canària que, finalment, la setmana passada, l’equip de govern format per TxT, ERC i Junts va presentar als grups de l’oposició després de mesos de reclamar-la.
Segons els socialistes, aquesta auditoria que ha costat 30.000 € no aporta res de nou, ja que les conclusions a les quals arriba l’informe són conegudes des de fa anys. En canvi, el PSC troba a faltar una exhaustiva anàlisi econòmica i propostes d’inversions, el veritable taló d’Aquil·les de l’empresa que el govern municipal ha descapitalitzat.
En aquest sentit, el PSC, en la recent negociació dels pressupostos pel 2024, va proposar augmentar notablement la partida d’inversions a l’empresa aprofitant l’estalvi de 7 milions d’euros de la reducció de costos de la gestió dels residus que a partir d’ara realitzarà el Consell Comarcal del Vallès i gravada amb una nova taxa. Aquesta proposta no va ser acceptada per l’equip de govern liderat pel Sr. Ballart que ara anuncia que, malgrat la forta pujada d’impostos, només reposarà alguns contenidors vells, sense fer la resta d’inversions imprescindibles per a la modernització de la gestió interna i la renovació de la flota de vehicles, alguns amb més de 20 i 30 anys d’antiguitat.
Així mateix, els socialistes troben a faltar que l’alcalde no aposti per implementar a la ciutat més línies de recollida de residus de càrrega lateral, tant de dreta com d’esquerra per facilitar la mobilitat als barris, que permetrien augmentar la recollida selectiva, estancada des de fa anys i que resta lluny de les ràtios exigides per la Unió Europea, i incrementar, així, la capacitat de les bateries de contenidors, ara desbordades.
En aquest sentit, Eva Candela, la portaveu del grup municipal socialista, afirma que «han passat vuit mesos des que el Govern va anunciar que tenia una auditoria sobre Eco-Equip i el resultat presentat ara és molt decebedor. Ens diuen el que ja sabíem i que la solució implica contractar una nova empresa assessora. Així és impossible que la neteja de la ciutat millori» i insisteix en el fet que «Terrassa continua sense un projecte polític clar i valent i sense determinació en la presa de decisions sobre els temes que veritablement preocupen a la ciutadania».