El PSC negocia amb els comuns un acord per la Diputació de Barcelona

27 de juny de 2023 a les 17:55h

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara

El PSC ha assegurat que les negociacions amb En Comú Podem per explorar un acord a la Diputació de Barcelona "avancen". Així ho han manifestat fonts socialistes després que Junts hagi descartat aquest dimarts repetir amb els socialistes un acord i apostin ara per una "alternativa".

Segons el PSC, els contactes iniciats entre els dos equips negociadors continuaran els dies vinents amb l’objectiu de "donar estabilitat a la institució i de posar-la al servei dels ajuntaments i la ciutadania de la província de Barcelona". La Diputació de Barcelona és l’única que no està tancada.

A Tarragona i Lleida governaran ERC i el PSC, mentre que a Girona ho farà una coalició independentista entre JxCat i els republicans.

El ple de constitució de la Diputació de Barcelona està previst per a principis de juliol, encara sense data.

La majoria absoluta se situa en 26 diputats. Un pacte de Junts (12) i ERC (11) seria insuficient. Sumant el diputat de Tot per Terrassa, podrien arribar fins als 24, que guanyarien els 23 dels comuns i el PSC. Tot plegat, sense tenir en compte si el PP (4) s'implica com a l'Ajuntament o no.

En la primera votació cal majoria absoluta; en la segona volta, el candidat amb més suport és elegit president de l'ens supramunicipal.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit