Un projecte pilot a l'Hospitalet pacifica alguns carrers els dissabtes

La prova pilot tindrà lloc els dissabtes 27 de setembre, al carrer d’Enric Prat de la Riba, i 11 d’octubre, al carrer de Marcel·lí Esquius

22 de setembre de 2025 a les 11:43h

L’Ajuntament de L’Hospitalet impulsa el projecte Recuperem els carrers per convertir, durant un dia, diversos carrers de la ciutat en vies de vianants lliures de circulació de vehicles per afavorir el passeig i les activitats veïnals.

El projecte, inclòs en el pacte de pressupostos amb el grup municipal L’Hospitalet En Comú Podem (LHECP-C), transforma l’espai públic en un lloc de trobada i convivència per al veïnat i un espai de joc per als infants. També té per objectiu fomentar una mobilitat activa, millorar la qualitat de l’aire, reduir la contaminació acústica i impulsar el comerç de proximitat.

La prova pilot es farà dos dies: el dissabte 27 de setembre, de 10 a 21 h, al carrer d’Enric Prat de la Riba, entre l’avinguda de la Fabregada i el carrer de Leonardo da Vinci, al barri de Sant Josep, coincidint amb la Setmana Europea de la Mobilitat; i el dissabte 11 d’octubre, al carrer de Marcel·lí Esquius, entre l’avinguda de Severo Ochoa i el carrer d’Andorra, al barri de Pubilla Cases, també de 10 a 21 hores.

Durant tota la jornada, el tram quedarà tallat al trànsit rodat i esdevindrà un escenari d’activitats lúdiques, culturals i comunitàries. Hi haurà activitats per als més petits amb jocs de fusta i un taller de circ i també música de 12 a 14 hores i de 17 a 19 hores.

Pel projecte, s’han escollit trams amb presència significativa de comerç local i l’activitat es fa en dissabte per maximitzar l’impacte positiu en el comerç i la restauració.

Després d’aquestes dues jornades, s’avaluarà el funcionament i la satisfacció de ciutadania i comerciants a través d’enquestes, i es valorarà repetir l’activitat un cop al mes i estendre-la a altres barris si els resultats són positius.

Com serà la mobilitat a la zona?

Totes les entrades al tram estaran tallades a la circulació i hi haurà personal auxiliar de control per garantir la seguretat dels vianants i el correcte funcionament de l’activitat.

Durant tota la jornada, només hi podran accedir vehicles amb aparcament a la zona a una velocitat màxima de 10 km/h. I també bicicletes, patinets i patins d’infants de fins a 12 anys.

Els vehicles de repartiment hauran de fer servir les zones de càrrega i descàrrega més pròximes a la zona i tampoc hi podran accedir patinets elèctrics, ciclomotors i altres vehicles similars.

En el cas del carrer d’Enric Prat de la Riba, les línies d’autobús afectades són l’M12, l’L82 i l’L52, que es desviaran per l’avinguda de Josep Tarradellas i Joan. I en el cas del carrer de Marcel·lí Esquius afecta la línia LH2. En tots dos casos, s’instal·laran indicacions per desviar el trànsit rodat per vies alternatives.

Un espai urbà més sostenible i saludable per al veïnat

L’Ajuntament de L’Hospitalet treballa per transformar l’espai públic i convertir L’Hospitalet en una ciutat més amable i sostenible. Recuperem els carrers és un dels projectes que s’emmarca en l’estratègia municipal per promoure un espai urbà més pacificat i una mobilitat més sostenible i segura a la ciutat, de la qual formen part també la recent illa de vianants del Centre i les noves zones de regulació de l’aparcament.

D’altra banda, s’inscriu amb el propòsit de generar nous espais de convivència saludables per al veïnat, també amb la creació, en els darrers mesos, de diverses illes verdes arreu de la ciutat amb l’objectiu que tota la ciutadania disposi d’un espai verd a 5 minuts del seu domicili.