Les primeres peces de la tuneladora de la línia L8 arriben al pou de la Gran Via de Barcelona

La Generalitat compleix amb el calendari i inicia el transport de la màquina, que començarà a perforar a l’estiu

16 de febrer de 2026 a les 19:23h

Les primeres peces de la tuneladora de la línia L8 ja han arribat aquest dilluns al pou de la Gran Via de Barcelona, complint així el calendari anunciat per la Generalitat. La màquina estava passant les inspeccions tècniques a Sant Boi, d’on s’han traslladat algunes parts al pou d’atac.

La primera peça que ha arribat correspon a una part de l’escut de cua de la tuneladora, i està previst que al març es traslladin també les primeres parts de la roda de tall. La màquina tindrà una longitud de prop de 100 metres i un diàmetre d’excavació de 10,6 metres, i està prevista que comenci a perforar el subsol de Barcelona aquest estiu.

La tuneladora s’introduirà al pou de la Gran Via en dues tandes: una primera amb quatre remolcs i una segona amb dos més. Entre ambdues fases hi haurà una aturada per completar el muntatge de la màquina, que després perforarà de manera ininterrompuda els 3,6 kilòmetres del túnel. El termini previst per a l’execució és d’uns 13 mesos.

Paral·lelament, continuen els treballs de construcció de l’estructura interior del pou i, a partir de la primavera, es preveu completar per fases el muntatge de la nau acústica per minimitzar l’impacte sobre els veïns.

A la zona del Parc Joan Miró, al març es muntarà la microtuneladora encarregada de construir una petita galeria sota el carrer Llançà, entre la Gran Via i el carrer Diputació. Aquesta galeria facilitarà l’extracció de les terres provinents de l’excavació del túnel del perllongament mitjançant una cinta transportadora.