L’Ajuntament de Mataró ha guanyat el primer pas en la contesa plantejada al febrer pel Corte Inglés, que va presentar una demanda on feia palès que abandonava l’interès públic que va adquirir amb la compra, mitjançant concurs públic, de l’Illa de Can Fàbregas i de Caralt per aixecar un equipament comercial i un aparcament de 839 places a Mataró.
La demanda interposada pel Corte Inglés contra l’empresa municipal PUMSA no ha prosperat al jutjat de primera instància on l’operador comercial pretenia recuperar per la via del civil una inversió de més de 24 milions que va fer fa més de 15 anys. En aquell moment va signar un contracte de compravenda a través del qual es va comprometre a millorar l’oferta comercial i la mobilitat al centre de la ciutat, a la vegada que acordava col·laborar amb la promoció econòmica i la rehabilitació de patrimoni.
En defensa de l’interès públic, PUMSA va presentar una declinatòria al jutjat perquè l’assumpte fos substanciat al contenciós administratiu, que ha estat acceptada per aquest tribunal, de manera que el municipi veu així reconeguda la ineludible dimensió pública de l’afer i es manté ferm en la defensa de l’interès públic que li ha impedit a Mataró comptar tant amb la locomotora comercial com amb el que havia de ser l’aparcament més gran del centre de la ciutat.
L’Ajuntament lamenta que El Corte Inglés no cessi en la seva voluntat de continuar litigant amb la ciutat i hagi plantejat de nou un recurs d’apel·lació a l’Audiència Provincial, contra el qual PUMSA ha tornat a presentar les corresponents al·legacions.
Antecedents
El Corte Inglés ha tingut l’oportunitat de construir des del 2012 i ha cercat sempre una excusa per demorar la seva responsabilitat. Encara més, en els darrers anys ha cercat el vistiplau de l’Ajuntament amb la intenció de vendre-li la finca a tercers, que estan disposats a invertir a l’Illa de Can Fàbregas al preu del mercat actual. L’Ajuntament ha estat obert sempre a col·laborar-hi.
La reconstrucció de la fàbrica protegida de Can Fàbregas i de Caralt als terrenys propietat del Corte Inglés mai ha estat un impediment tècnic perquè es pogués tirar endavant el projecte de la locomotora comercial i molt menys perquè es pogués construir al subsol l’aparcament en aquest àmbit. Recordem que la finca té 9.629 m2 i que Can Fàbregas ocuparia menys del 5% de la superfície del solar.