El Port de Barcelona multiplica per dos el tràfic de vehicles nous

Avatar photo

Durant els dos primers mesos de l’any, el tràfic de vehicles creix un 104% i registra increments tant en comerç exterior com en cabotatge

El tràfic de vehicles ha començat l’any amb un extraordinari dinamisme al Port de Barcelona. Tant és així que en els mesos de gener i febrer els vehicles nous que han passat pel recinte portuari s’han multiplicat per dos respecte als dos primers mesos de 2022, assolint les 119.898 unitats (+104%). Aquest bon comportament és degut tant al comerç exterior, que creix un 111,9%, com al cabotatge, que augmenta un 60,7%.

Un altre dels tràfics en alça en aquest inici d’any al Port de Barcelona ha estat el grup dels granels sòlids, que tanquen el mes de febrer amb un increment del 17,8%. Aquest creixement s’ha produït gràcies al bon comportament de la sal comuna i les potasses, amb pujades properes al 40%, i a la recuperació del ciment i clínquer (45,8%) i la fava de soja (13%), que havien experimentat descensos durant els darrers mesos per factors diversos, com la guerra d’Ucraïna. Per la seva banda, els granels líquids han retrocedit un 27,3% degut principalment a la baixada de la benzina (-19,9%) i del gas natural (-45,8%). Els tancs de gas natural liquat del Port de Barcelona es troben actualment a plena capacitat per garantir el subministrament un cop s’ha completat la desconnexió europea del gas rus.

Aquesta vitalitat de vehicles i granels sòlids no es veu, però, en altres tipus de mercaderies, afectades per la contracció de la demanda que s’experimenta a escala global, un cop recuperades les xifres pre-COVID, i la inestable situació econòmica internacional. Això fa que el tràfic total, que ha superat els 10 milions de tones, retrocedeixi un 11,3% respecte als dos primers mesos del 2022.

El tràfic de contenidors, que ja havia experimentat un cert alentiment a finals del 2022, ha sumat 510.076 TEU, un 8,6% menys que en el mateix període de l’exercici anterior. El tràfic de contenidors plens, el que millor reflecteix la situació econòmica, mostra que les importacions han baixat un 2,2%, mentre que les exportacions ho han fet en un 14,8%. En la mateixa línia, els trànsits han retrocedit un 13,1%.

Els tràfics amb els principals mercats del Port de Barcelona expliquen aquesta baixada. La Xina, el primer mercat del port, ha reduït les importacions en un 11,8% i les exportacions en un 9,8%. Altres forelands destacats, com els Estats Units d’Amèrica, Turquia, Corea del Sud o l’Índia també han reduït els seus tràfics.

Les UTI (Unitats de Transport Intermodal) també reflecteixen la inestabilitat dels mercats més propers, amb un descens del 9%. Mentre el tràfic amb les Illes Balears manté xifres positives (+1,3%), el transport de camions i remolcs a Itàlia (-18,3%), el Marroc (-66,8%) i Tunísia (-43%) mostra baixades significatives.

El nombre de passatgers segueixen creixent amb força. Els 127.321 passatgers de ferri han suposat un creixement del 25,5%, mentre que els 172.837 de creuer, un 260,5% més que els dos primers mesos de l’any passat, mostren que també s’està avançant en la desestacionalització d’aquest tràfic.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Desmantellada una plantació de marihuana a Terrassa

Notícia següent

Manresa rep 267.000 euros per a accions del Pla Educatiu d’Entorn

Notícies relacionades