La Ciutat de Barcelona

El Port de Barcelona col·labora amb el primer camió d’hidrogen que correrà el Dakar

El Port de Barcelona ha acollit avui la presentació del KH-7 Epsilon, el primer camió que correrà amb hidrogen el rally Dakar en la seva pròxima edició a Aràbia Saudita, del 31 de desembre al 15 de gener de 2023. L’equip del KH-7 Epsilon compta amb el Port de Barcelona com a col·laborador científic per estudiar l’adaptació de motors industrials existents a combustibles alternatius i la seva possible implementació per a descarbonitzar l’activitat portuària.

 

El KH-7 Epsilon parteix d’un camió Man 6×6 que competirà en la categoria de més pes i major volum del Dakar i que l’empresa EVARM, especialitzada en la conversió de vehicles professionals a combustibles alternatius, ha modificat per incloure un motor d’hidrogen, major cilindrada i millors prestacions de cara a la competició. L’objectiu en la pròxima edició és provar aquesta tecnologia i innovacions en un entorn tan exigent com el Dakar i perfeccionar el camió per competir en l’edició de 2024 gairebé només amb hidrogen.

 

Hector Calls, cap de Sostenibilitat Ambiental del Port de Barcelona, ha apuntat la importància de participar en projectes de col·laboració científica com el KH-7 Epsilon, amb empreses tecnològiques locals. “El Port ha d’estar implicat en les diferents etapes de desenvolupament i implementació i impulsar els nous combustibles per al transport de mercaderies. Projectes com aquest poden aportar solucions en les diferents etapes de transició fins a assolir la consolidació de la tecnologia”, ha explicat.

 

“Adaptar camions convencionals per funcionar amb hidrogen són exemples realistes que podrien implementar-se en les flotes de camions actuals i el Dakar pot ser un banc de proves excepcional per a testar aquestes innovacions amb nous combustibles en situacions extremes i en un camió de sèrie extrapolable, perfectament, als que utilitzen els transportistes”, ha assegurat Calls durant la celebració de l’acte.

 

Jordi Juvanteny, pilot del KH-7 Epsilon, ha afegit que “formem un equip amateur amb ganes de fer coses diferents, innovadores i així aportar un petit granet de sorra al planeta, que ens ho demana”, recordant que en l’edició d’enguany ja van competir amb un camió modificat per poder fer servir HVO amb GLP, però ara volen seguir avançant amb la utilització d’hidrogen com a combustible completament net.

 

José Luis Criado, copilot del KH-7 Epsilon, ha apuntat que “la nostra experiència pot contribuir a la innovació en un sector com el transport de mercaderies altament sensible per a la sostenibilitat i que no es pot beneficiar d’altres energies com l’elèctrica”.

 

Per al Port de Barcelona, la descarbonització del transport rodat de mercaderies i de la cadena logística és essencial per a reduir les emissions de l’activitat portuària, perquè diàriament circulen pel recinte portuari al voltant de 6000 camions. Tenint en compte aquesta realitat, el Port de Barcelona vol col·laborar amb les principals associacions de transportistes a fi de buscar les alternatives que facilitin aquesta transició cap a combustibles alternatius.

 

En aquest sentit, el Port de Barcelona ja va estar involucrat en la implementació del gas natural liquat (GNL), un combustible de transició, promocionant la transformació de les flotes de camions del port per incorporar aquesta opció de transició. L’hidrogen, però, és un opció de futur, permetent la utilització de combustibles de zero emissions en els camions.

SergioLahoz

Missatges recents

Activada l’alerta del pla Inuncat per fortes pluges que poden deixar més de 100 litres

Protecció Civil ha activat aquest divendres a la tarda la fase d'alerta del Pla especial…

25 minuts fa

Mor un guàrdia civil en precipitar-se diversos metres des d’una nau industrial

Un agent de la Guàrdia Civil ha mort aquest divendres després de precipitar-se diversos metres…

30 minuts fa

La Guàrdia Urbana de Tarragona, un dels perfils millors pagats entre els funcionaris municipals

Els salaris de la Guàrdia Urbana de Tarragona suposen un 25% de les despeses salarials…

41 minuts fa

Carles Puigdemont: “Què ens han d’explicar els socialistes de gestió?”

Centenars de persones desplaçades des del Baix Camp han omplert el pavelló d’Argelers per visitar…

57 minuts fa

El PP promet 50.000 habitatges públics per als joves si arriba a la Generalitat

El Partit Popular promet 50.000 habitatges públics en sòl públic durant els pròxims quatre anys…

1 hora fa

Pere Aragonès: “ERC som els únics que de veritat tenim a Catalunya com a projecte”

En un ambient distès acompanyat de música amb segell català i amb la presència de…

1 hora fa

Esta web utiliza cookies.