Pop Mart inaugura a Barcelona la seva primera botiga oficial a Espanya: Més de 4 hores de cua per fer-se amb un Labubu

Amb un aspecte acolorit i carregat de detalls immersius, la nova botiga va obrir a dos quarts de deu del matí del dissabte, amb molt d'entusiame per part dels clients, que duien les butxaques preparades

04 d'agost de 2025 a les 10:40h
Actualitzat: 04 d'agost de 2025 a les 10:42h
imatge: GettyImages

La capital catalana ha viscut aquest cap de setmana una autèntica revolució pop. Desenes de persones s’han aglomerat des de la matinada de d'aquest dissabte davant del número 3 del Portal de l’Àngel, on ha obert les portes la primera botiga física i permanent de Pop Mart a Espanya. El fenomen, que ja fa mesos que bategava a partir d'una botiga pop-up al carrer Pelai, ha esclatat definitivament amb la inauguració del nou local de 124 metres quadrats.

Amb un aspecte acolorit i carregat de detalls immersius, la nova botiga va obrir a dos quarts de deu del matí del dissabte, amb molt d'entusiame per part dels clients, que duien les butxaques preparades. Alguns havien portaven hores de cua i fins i tot la nit a la intempèrie per assegurar-se una de les figures col·leccionables més buscades del moment: els Labubu.

Imatge: X (@Office_Hill)

L’univers Pop Mart arriba per quedar-se

Pop Mart, fundada a la Xina el 2010, s’ha convertit en una de les empreses líders a escala global dins el món dels designer toys, unes joguines de col·lecció que fusionen art, cultura pop i edicions limitades. La marca ha sabut connectar amb el públic jove i entusiasta de la cultura asiàtica, gràcies a col·laboracions amb artistes de renom com Kasing Lung, SkullPanda o Pucky, i franquícies pròpies com Molly, Dimoo, Hirono o els The Monsters, la sèrie on s'inclou el carismàtic Labubu.

Una de les particularitats de la marca és la venda en format "caixa sorpresa": el client no sap quin personatge li tocarà fins que no obre la capsa. Aquesta mecànica, similar a la dels cromos, ha generat una veritable febre col·leccionista. I és aquí on Labubu ha destacat com l’autèntica estrella.

Que són els Labubu?

Dissenyats pel creador hongkonguès Kasing Lung i inspirat en la mitologia nòrdica, Labubu és un personatge amb aparença de monstre pelut i una expressió entremaliada que ha conquerit influencers, artistes i fans arreu del món. Amb més de 500 botigues a una trentena de països i una presència massiva a xarxes socials com Instagram i TikTok, Pop Mart ha convertit els Labubu en un símbol de tendència.

Les vendes no han parat de créixer: només en la primera meitat de 2024, l’empresa ha registrat un augment de vendes del 292,2%.

Col·leccionar com a estil de vida

Els preus de les figures varien entre els 15 i els 40 euros, segons la mida o l’exclusivitat. Algunes peces especials, de fet, arriben a multiplicar-ne el valor al mercat de revenda. I tot i que existeixen sèries dedicades a icones com Harry Potter, Astro Boy, Transformers o My Little Pony, és la col·lecció Labubu "Wacky Mart" —on el personatge apareix disfressat d’aliments— la que ha causat més furor a la nova botiga barcelonina: algunes figures ja es van esgotae el primer dia.

L’obertura a Barcelona ha vingut acompanyada d’una estratègia de màrqueting molt visual, amb decoració temàtica, activitats interactives i espais pensats per fer fotografies i vídeos. L'empresa, que ja disposa fins i tot d’un parc temàtic a Pequín, es consolida així com una força emergent dins el sector del consum jove i col·leccionista.