Dimecres, 26 de juny de 2024
És notícia

La Policia Municipal de Sabadell arribarà al seu màxim històric

Avatar photo
La seguretat de Sabadell es reforça i la plantilla d’agents de policia municipal se situarà per sobre dels 270 al juny de l’any vinent

En roda de premsa a la seu de la Policia Municipal de Sabadell, l’alcaldessa de la ciutat Marta Farrés, ha donat a conèixer les novetats que s’introduiran en el servei de Policia Municipal. Tal com ha recordat l’alcaldessa, un dels elements que ja van introduir a l’inici de la seva segona legislatura era l’increment de la seguretat i la policia, un aspecte que avui ha pogut anunciar finalment.

En aquest sentit, el canvi que han presentat pivota en dos aspectes bàsics: l’increment d’agents de policia municipal i la dotació de més i millors recursos i tecnologies. En total, s’incorporaran 30 nous policies al cos, un augment de plantilla que suposa un màxim històric de la policia de la ciutat. Fins al moment, l’índex més gran d’efectius s’havia situat vora els 250 i l’increment que avui ha presentat el consistori suposa una xifra de més de 270 efectius policials.

Aquest augment, com és lògic, serà de forma progressiva, de manera que, si tot va segons el previst, s’arribarà a assolir el màxim històric el juny del 2025. Un reforç de la plantilla que suposarà un cost d’1,5 milions d’euros i que segons l’alcaldessa Farrés permetrà “atendre millor els problemes i demandes de la ciutadania i crear dues unitats: de proximitat i d’anàlisi de dades”.

L’uniat de proximitat estratègica es reunirà de forma periòdica amb els referents veïnals de cada barri per recollir informació sobre les necessitats de cada zona. Una informació que es treballarà posteriorment en aquesta segona unitat que es crearà, la d’anàlisi de dades. A més, en les franges horàries de més demanda, com a la nit o a la sortida de l’escola dels infants, es posarà en marxa una nova unitat de reforç. Ambdues unitats es posaran en funcionament el pròxim 1 d’abril.

La seguretat viària és un dels altres elements centrals i segons ha explicat Farrés “s’incrementarà el nombre d’agents en els eixos principals i es realitzaran més controls de drogues i alcohol, velocitat o ús del telèfon mòbil durant la conducció”.

Cal mencionar també que es duran a terme obres a les dependències de Can Marcet i es facilitarà als agents de policia més mitjans materials, que es traduiran en 10 motocicletes noves i dues furgonetes per a la unitat de reforç a la proximitat. Pel que fa a les obres a Can Marcet tindran com a objectiu la millora de la seguretat i la privacitat a la mateixa recepció, per la qual cosa es remodelarà el dipòsit d’elements decomissats, es diferenciarà l’espai d’atestats i el de treball policial i es reformarà la planta baixa de l’edifici.

Finalment, l’alcaldessa de la ciutat ha assegurat que per al seu equip de govern la seguretat és primordial i, en aquesta direcció ha volgut reivindicar que “creuen en la policia, la volen i la necessiten; i, per aquest motiu, hi ha d’invertir diners“.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Es renovarà la cuina de l’escola Mediterrani de Camp Clar

Notícia següent

Andorra Telecom, nou patrocinador de l’Open FabLab Andorra la Vella

Notícies relacionades