Dimecres, 24 d'abril de 2024
És notícia

Polèmica per una campanya que proposa enviar llibres a Donald Trump

Avatar photo

L'ICUB afirma que només es tracta d'una "proposta de treball" no definitiva, mentre Llegir en Català i el Grup Municipal Demòcrata en demanen la retirada

Polèmica per la campanya de comunicació ‘Barcelona Ciutat Llibre’ impulsada de l’Ajuntament de Barcelona. L’Institut de Cultura de Barcelona (ICUB) va adjudicar a l’empresa After Share SL – propietat de Risto Mejide- l’estratègia de comunicació de la iniciativa municipal per al foment de la lectura per un import de 110.000 euros. La campanya proposa, entre altres mesures, enviar llibres escollits per llibreters i bibliotecaris de la ciutat al president dels Estats Units, Donald Trump, sota la premissa que “ningú més que ell necessita obrir la seva ment”. El document presentat per l’empresa guanyadora del concurs conté faltes d’ortografia. Fons de l’ICUB han assenyalat a l’ACN que es tracta només d’una “proposta de treball” que encara no és definitiva. De la seva banda, Llegir en Català i el Grup Municipal Demòcrata ja n’han demanat la retirada.
A més d’enviar llibres d’autors catalans i internacionals al president americà i fer-ne un vídeo documental per difondre l’acció, l’empresa After Share SL també proposa recollir les ‘llibertats’ que aporta la lectura al carrer a través de l’art urbà i convertir l’exposició pública, posteriorment, en els elements de comunicació de la campanya a opis, banderoles i baners.

La iniciativa, sota el concepte ‘Barcelona Ciutat Llibre’, és una de les mesures impulsades pel consistori després que la UNESCO reconegués la capital catalana com a Ciutat de la literatura. Fons de l’ICUB han precisat a l’ACN que només es tracta d’una “proposta de treball” –no la campanya- que encara no és definitiva.

Llegir en català demana replantejar la mesura

L’Associació d’Editorials Independents Llegir en Català ha exigit a través d’un comunicat la retirada de la campanya i el replantejament de la mesura. Així, consideren que es tracta d’una campanya institucional i no d’una acció per a fomentar la lectura i titlla d'”intolerable” el fet que el document contingui errades ortogràfiques i estigui “mal escrit”.

En aquesta línia, reclamen amb “urgència” una acció coordinada entre institucions i agents del sector que “abandoni” les polítiques d’aparador i estigui disposada a treballar a mitjà i llarg termini. “La nostra voluntat és que hi hagi més llibres a les cases, als centres educatius i a les biblioteques, no a la Casa Blanca”, recullen en el comunicat.

Finalment, han manifestat la seva preocupació pels anuncis “reiterats” d’accions i despeses de l’ICUB que creuen que no responen a la realitat del sector i que no han comptat amb “cap interlocució prèvia”.

El Grup Municipal Demòcrata creu que “frivolitza”

De la seva banda, el regidor del Grup Demòcrata a l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Ciurana, creu que la campanya fa un “flac favor” a la defensa del valor de la lectura i a tots els agents del sector fan un “esforç diari” per defensar el valor de la literatura.

Per Ciurana, la campanya de foment de la lectura de l’Ajuntament de Barcelona “frivolitza” la causa i, per això, presentarà a la propera Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports un prec per demanar-ne la retirada. “ Demanem que se’n faci una altra consensuada amb el sector per tal que el valor de la lectura arribi tots els ciutadans”, ha precisat.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Tàrrega estrena la restauració de la Font del Pati de la plaça del Carme

Notícia següent

El Museu d’Història realitza el dipòsit definitiu dels bronzes romans de la Llosa

Notícies relacionades