Pena de presó per un policia local de Calella que es va apropiar de gairebé 500 euros en multes

L'agent ha reconegut els fets i ha pactat una rebaixa de la pena amb la fiscalia

logo ACN
17 de novembre de 2025 a les 13:41h

L'Audiència de Barcelona ha condemnat un policia local de Calella (Maresme) a quatre mesos i mig de presó i a nou mesos i mig de suspensió per a lloc de treball públic per un delicte continuat de malversació de fons públics.

L'home havia de ser jutjat a partir d'aquest dilluns per un jurat popular, però fa uns dies va arribar a un acord de conformitat amb la fiscalia, que li demanava deu mesos de presó i 720 euros de multa. L'home no haurà d'ingressar a la presó, però tampoc podrà exercir de policia durant un temps.

Segons l'acord de conformitat, el policia, nascut el 1978, treballava des de l'1 de maig del 2019 com a motorista de la unitat de trànsit del cos policial. Tenia l'obligació de lliurar els butlletins de denúncia cobrats en efectiu en acabar el seu servei a la secció administrativa del consistori.

No obstant això, es va quedar almenys 495 euros de 8 butlletins entre juliol i novembre del 2022 i els va introduir, juntament amb els butlletins, en un maletí que tenia al seu despatx.

Un cop oberta una investigació interna a l'Ajuntament, l'acusat va retornar els butlletins i els diners el març del 2023, i poc després es va obrir el procediment penal contra ell.

L'Audiència ha suspès l'ingrés a presó de l'acusat amb la condició que no delinqueixi durant dos anys.

Sobre l'autor
logo ACN
ACN
Veure biografia
El més llegit