La consellera d’Interior, Núria Parlon, ha informat que durant les Festes de la Mercè s’han requisat un total de 68 armes blanques, a més d’una vintena d’objectes perillosos. Parlon ha destacat aquestes dades durant la seva intervenció al fòrum BCN! Desperta, subratllant que els resultats del dispositiu policial han estat “positius”, amb una caiguda del 54% dels delictes i del 16% en incidents amb armes. “Aquestes xifres demostren que la prevenció i els operatius coordinats són eficaços”, ha assegurat.
Per la seva banda, el tinent de Seguretat de l’Ajuntament de Barcelona, Albert Batlle, ha aprofitat l’ocasió per reiterar la seva demanda de reformes legislatives que permetin combatre la multireincidència i evitar la “sensació d’impunitat” que, segons ell, genera el sistema actual. Segons Batlle, 265 individus han estat responsables de 4.676 delictes durant el primer semestre del 2024. “És urgent millorar la coordinació entre administracions i dimensionar adequadament la presència policial”, ha afirmat.
Parlon ha posat èmfasi en la necessitat de reforçar la Direcció General d’Administració de Seguretat per garantir que les sancions per possessió d’armes blanques siguin més efectives i no caduquin, apuntant que les actuals normatives no sempre aconsegueixen el seu objectiu dissuasiu. També ha subratllat la importància de millorar la rapidesa dels processos judicials per evitar la saturació als jutjats, la qual cosa contribueix a la percepció d’impunitat.