Parets millora la seguretat i l'estètica

Després d’eliminar les soques i les arrels principals, es taparan els escocells afectats, utilitzant el mateix paviment de la vorera per mantenir una estètica homogènia de la via

09 d'abril de 2026 a les 18:02h

L’Ajuntament de Parets ha iniciat, aquests primers dies d’abril, les tasques per extreure les soques dels arbres que van ser talats aquest hivern, durant la campanya d’esporga 2025-2026, sigui per motius de seguretat o pel mal estat sanitari que presentaven. L’anomenat procés de destoconatge consisteix en l’eliminació de la soca i les arrels principals de l’arbre talat, buidant d’aquesta manera l’escocell. Es pot dur a terme mitjançant diferents tècniques, si bé a Parets del Vallès s’extreuen tots aquests elements usant mitjans mecànics.

Posteriorment a l’eliminació de les soques, es taparà l’escocell amb el mateix tipus de paviment o llambordes de la vorera, seguint la mateixa línia estètica. Aquest procediment del destoconatge és essencial per garantir la seguretat dels vianants, ja que l’escocell amb un arbre talat es converteix en un obstacle a la via pública, i, a més, permet prevenir futurs desperfectes en el paviment.