Dissabte, 25 de gener de 2025
És notícia

VÍDEO | Paralitzada la construcció d’onze habitacions il·legals en un soterrani a Hospitalet de Llobregat

Avatar photo
El soterrani, a més, es trobava en una zona molt propera a una estació transformadora
habitacions illegals hospitalet llobregat

El passat dilluns, gràcies a la col·laboració entre els Mossos d’Esquadra, la Unitat de Convivència de la Guàrdia Urbana de l’Hospitalet i el Departament d’Urbanisme de l’Ajuntament, es va intervenir en un local del carrer de Besa, al barri de Collblanc, on s’estaven realitzant obres il·legals per habilitar un total d’11 habitacions, 4 banys i 2 cuines, en un soterrani sense cap tipus de condicions d’habitabilitat.

Segons els primers informes, les obres es trobaven en una zona del soterrani totalment inadequada per a la construcció d’espais residencials. El local no comptava amb cap tipus d’infraestructura ni condicions mínimes de seguretat o salubritat per allotjar persones. A més, es trobava situat al fons de l’immoble, en una zona molt propera a una estació transformadora de Fecsa-Endesa, una instal·lació de gran risc que requereix accés continuat per a operacions de manteniment. Aquesta situació prohibeix, per llei, qualsevol ús residencial de l’espai, ja que la presència d’elements com cables d’alta tensió i la necessitat d’espais per a la reparació o manteniment del sistema energètic afegien una perillositat addicional per als ocupants.

Intervenció immediata i paralització de les obres

La detecció d’aquestes obres il·legals ha portat a una ràpida intervenció per part de les autoritats competents. En un operatiu conjunt, els agents van paralitzar la construcció de les habitacions i van aixecar una denúncia a l’immoble per la modificació il·legal de l’espai. El Departament d’Urbanisme, en col·laboració amb els cossos de seguretat, va constatar que l’espai no només no complia amb les condicions mínimes d’habitabilitat, sinó que també suposava un greu perill per a la seguretat de les persones que hi volien viure.

Les autoritats municipals han destacat que els responsables de la il·legal construcció seran investigats i, en funció de les proves recollides, es podran aplicar sancions severes. A més, l’Ajuntament ha recordat que en aquests tipus de situacions no es pot obtenir mai una cèdula d’habitabilitat, ja que l’espai no compleix amb els requisits mínims de seguretat i salubritat per a ser destinat a l’habitatge.

L’Ajuntament de l’Hospitalet ha volgut alertar sobre els perills que suposen aquest tipus d’actuacions il·legals, que no només atempten contra la legalitat urbanística, sinó que també poden posar en perill la vida de les persones. La construcció de múltiples habitacions en espais no autoritzats pot generar greus problemes d’evacuació en cas d’emergència, com incendis, entre altres riscos associats a la manca d’infraestructures bàsiques i de seguretat.

Des de les autoritats locals s’ha fet una crida a la responsabilitat i la seguretat, instint a tothom a no habilitar habitatges en espais sense llicència d’obra ni cèdula d’habitabilitat.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
consell-general-andorra

El Consell General d’Andorra aprova el Projecte de llei dels jocs d’atzar

Notícia següent
incendi vueling

VÍDEO | Greu ensurt a l’aeroport del Prat: Un avió avorta l’enlairament per una explosió a l’ala

Notícies relacionades